Första vaccinationssprutan

Gick till BVC idag för att kolla några vattenfyllda blåsor hon har fått på vänsterbenet. 4 stycken totalt.
Det var tydligen några förkylnings-blåsor trodde hon.

          image209

Passade på att väga o mäta henne också efterom hon är 3 månader och då ska man på en kontroll.

Håll i er. ;-)

7095 gram
64,5 cm lång
42,2 cm i huvudomfång.

Sen frågade BVC-sjuksköterskan "Eva" om jag var redo för att ge henne vaccinations-sprutan idag också..
Tänkte att det är lika bra att ta den när vi ändå är här så idag fick Emilia två sprutor.
En i vardera ben stackarn.... den första gav hon bara ifrån sig ett kort litet stön...hihi... Sen satt hon lugn som en filbunke.

Men sen... när hon skulle ta spruta nummer 2... stackars lillan.... hon skrek som en stucken gris när de sprutade in vaccinet... inte av själva nålsticket, där sa hon ingenting....
Tydligen skulle spruta nummer 2 vara värst o göra ondast... mot pneumococc-nånting... :-)
O det hörde vi minsann...
Hon blev lugn när jag krama o pussa henne för att trösta henne.

Vet inte varför vi fick den sista sprutan.... har hört av en kompis att hennes son bara fick en spruta, och inte den mot pneumococc.... o även en kompis till henne hade också bara fått en spruta på sin dotter....måste fråga Eva nästa gång vi går dit.. trodde det var 2 sprutor för alla, därför fråga jag inte....

Så nu har hon två plåster på benen...
HOn är så duktig, vår lilla ängel!!
Mamma är så stolt över henne.... :-)

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0