Pott-träning

Förra veckan började pott-träningen för Emilia...
Måndag - fredag, när vi var hemma sprang hon runt som en naken-fis.. många olyckor blev det på golvet. Inte ett enda besök till pottan. :D
Lördag åkte jag iväg o köpte 3 par trosor, vilket Emilia tyckte var skitkul.... o en gång lyckades hon pricka pottan, annars hände olyckor lite här o var i huset. Inte bara kisspölar, utan även bajskorvar utpluttade som ett spår efter henne. hihi

Igår, måndag, hände bara en enda olycka på hela dan.. o då var vi hemma heeeela dagen. Annars gick hon antingen på pottan eller på toaletten. Dukiga tjejen! Får se hur många veckor pott-träningen kommer ta....

Vi kommer köra utan blöja enbart när vi är hemma, tills hon går på pottan självmant o inga olyckor händer.
Sen kommer vi börja köra blöj-fritt utomhus o när vi är iväg, efter det. Just nu känns det lite tidigt o köra det när man är iväg.
Jag får påminna henne hela tiden, känner mig som en papegoja.

Igår med enda olyckan så fråga jag henne om hon behövde kissa.
Hon står då utanför toaletten, där även pottan just då befinner sig.
- "Nä mamma, jag behöver iiiinte kissa".
- "Okej, glöm bara inte bort o gå på pottan om du behöver kissa".

1 minut senare:
- "mamma, det kom bara en liten droppe".. säger hon med dyblöta byxor o en pöl under sig på golvet. 
Pottan är i ett helt annat rum. :D
Hon var för upptagen med o leka med sina dockor tydligen.


Kommentarer till mig
Postat av: ullisar

det kan bli ett tålamodskrävande äventyr det här med pottor och blöjor. önskar lycka till, och så länge allt sker med leenden och förtjusning är ju en olycka ingen stor sak (så länge korvarna inte hamnar där du inte hittar dom ;)!

2010-06-01 @ 11:20:05
URL: http://ullrika.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0