Mys-lördag

Vi hade bestämt att på lördagen skulle vi bara ta det lugnt o vara ensamma hemma hela familjen.
Började dan med o gå ut i solen, ut till lekparken så Emilia fick gunga... 


(Är bara blöjor o klädombyten i systempåsen, inget annat)
"Du glömde mössan" brukar Emilia säga när jag väljer bort mössan vissa dagar.. :D

...gick in på färg-och tapetbutik när vi ändå var ute i svängarna o kikade vad som fanns. Vi vill tapetsera om i hela lägenheten, men nu kolla vi efter vardagsrum, hall o kök. Hittade några snygga tapeter, men finns så mkt o välja på så det blir några besök till där misstänker jag. :)
Blev mcdonalds till lunch..

Emilia fick flätor i håret..första gången jag gör flätor i hennes hår, äntligen börjar det bli så pass långt. :)
Det roliga med detta är att när jag gick i första klass, o gjorde klassfoto så är mina flätor precis lika tjocka som Emilias är på bilden. Hade jag inte mer hår när jag var 7 år. :P

Till middag körde vi samma som gårdagens förrätt... fast vi bytte ut kycklingen till lövbiff istället.
O lövbiffen fyllde vi med creme bonjour-ost med soltorkade tomater.
Lördagkvällen var självklart bokad med melodifestival-finalen. Jag höll på timotej, som tyvärr inte vann. :(
Precis innan det börja ringde Caj o fråga om vi hade kaffe o bjuda på, så de kom över en sväng o hälsa på.
Deras dotter Hanna var också med, o Emilia vart överlycklig. Är så kul o se hur Emilia älskar o leka med henne... hon vart jätteledsen när de skulle åka hem vid 22... men då skulle ju ändå Emilia hoppa i säng. Lite senare än hon brukar sova, men känns ju elakt o lägga henne precis när de kommer förbi o hälsar på.

Jag o Roger forsatte kvällen lite längre än så. Han hade tagit med sig filmen "2012" hem från jobbet.
Såg den på bio, o älskar den filmen. Den var lika bra o kul o se på även nu. Kanon-film!

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Så fina flätor :)

hihi, när jag gick i ettan hade jag längre hår än vad jag har nu :P



Gud så god maten ser ut!!

2010-03-16 @ 14:52:12
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0