Dagskryssning 27 februari

Ordentlig blogg-torka. :P

Lördagen den 27 februari åkte vi på dagskryssning med Viking Line. Stockholm - Mariehamn - Stockholm.
Åkte med alla mina systrar o deras barn o ena svågern, o så mina föräldrar. O så självklart Roger, Wilma o Emilia också. :)

Emilia tjatar än idag om att åka stor båt o leka i bollhavet. :D

Gick upp hur tidigt som helst. Kl.0515 ringde väckarklockan, var tvungna o åka hemifrån med bilen 0615.
Så wilma o Emilia kläddes på när de fortfarande sov, o de sov vidare i bilen. :)
Kl.0745 gick båten, o vi började med frukostbuffén.
Emilia sitter snällt o väntar på att Roger hämtar frukost till henne.

Mmm...pannkakor till frukost. :)

O jag njuter lika mycket jag av frukostbuffén. Det är alltid det bästa man kan äta när man åker båt tycker jag. :D

Wilma låg snällt i vagnen hela tiden när vi åt, o tittade på sina tingel-tangel som hänger i vagnen. hihi.. ville upp precis lagom till vi ätit upp allt. :)

O så var det raka vägen till bollhavet. Vilket plan ligger det på?
VAd är det egentligen på plan 6???
NÅgon som har en bra förklaring.. :D

I bollhavet var Emilia i flera timmar....

O så jonathan (Emilias kusin, min systerson).

Här nånstans dog batterierna i kameran, klantskalle som inte laddat batterierna kvällen innan.
tur man har mobilen i alla fall. :)
Kanske inte lika bra bildkvalitet med färger o så, men skit i det. ;)

Emilia hann komma ut o ta en liten fika, o sen in i bollhavet igen.... o hittade även till rummet bredvid där man kunde bygga med klossar, rita o lite sånt.
Sen märkte jag hur trött hon var, så jag bar ut henne till Roger som satt i cafeterian med pappa o Olof.
Hon somna på nolltid i hans famn med sin kudde som hon vill ha med överallt, hihi, o vi flytta på Wilma o la Emilia i vagnen istället. :D

Sen var vi framme i Mariehamn, o det var dags o byta båt.
Ut ur båten, o rakt in i nästa. O där var det raka vägen till lunch- eller middagsbuffé kl.1400.
O jag fick min älskade tiramisu... älskar den desserten.
Emilia o hennes 4 kusiner hade ingen ro i kroppen, så alla killarna gick iväg med dem till bollhavet.

Sista 2 timmarna var vi i dansbaren inkl en kvart på taxfree.
Vi skulle kommit i land 1855, men båten var försenad, så vi kom nog iland först 1930 tror jag.
Trodde Emilia skulle slockna i bilen, men hon somna först 23 i sin säng.. trots att vi la henne där så fort vi kom hem.
Även i dansbaren så hade barnen grymt kul.
Emilia fick en drink med blinkande isbit i av mormor, och av morfar fick hon ett blinkande halsband.

Emilia var först upp på dansgolvet... sen kom det bara fler o fler o dansa. :D

Ännu en som fick låna Wilmas vagn. Jonathan slockna medans de andra dansa för fullt.

Emilia spanar in någon på dansgolvet.. hur gör han/hon?

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Så kul med en dagskryssning :)

Visst är det underbart gott med frukostbuffé.. blev sååå sugen på pannkakor nu.. Och bacon.. och ägg.. mums!

2010-03-11 @ 20:16:07
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: ullisar

det lät till en början som en lite stressig (huvva att gå upp så tidigt!!) resan men på bilderna ser det helt underbart ut! å alla ungarna måste ha haft skitroligt!! fnissade gött åt alla "stora" barn i din vagn, så himla gulligt!

2010-03-15 @ 23:32:53
URL: http://ullrika.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0