Glad midsommar

Börjar med midsommarafton, 25 juni.
Mina föräldrar hade hyrt stuga i norra Åland, så vi skulle fira ihop med storasyrran Caroline, Olof o deras barn Martin & LInnéa, lillasyrrorna Hanna o Linda o hennes barn Mary & JOnathan, o så min familj Roger, Emilia o Wilma. :)

Vi tog båten på morgonen kl.0900, o började med frukostbuffé. Mums.
Sedan gick vi till taxfree o handla prit o godis.
Sen var det full rulle i bollhavet för Emilia.


när vi väl kommit till Åland, börja vi med o åka o handla mat o gottit på Sparhallen o Kantarellen. 2 stora supermarkets på Åland... o  vadjag har saknat Sparhallen med all god finsk mat... hihi
KRAAAAAAM!!!

Till stugan, packa in all packning, duka upp med sill....

Man-in-black-gänget :D

Dax för bastubad innan vi grilla... barnen ville bada

Emilia e en badkruka som mig :)

Men räddningen kom till slut..först pappa, men då blev man ju blöt, så då fick luftmadrassen rädda  henne ut till flotten :D

hehehe.... sista bilden e ju så sjukt kul..  någon som ser vad jag har för humor...hahaha...

2 tjejer som kämpa till halv två på natten... sen fick vi ta o lägga oss med dom i sängen för att de slutligen skulle somna.


Midsommar ska verkligen firas ute vid skärgården... det e riktig midsommar dé!!!
Sen om det är stockholmsk, åländsk eller whatever.. bara det e vatten ;) ;)

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0