Dagislämning o dagishämtning

Eftersom jag är hemma med Wilma så sköter jag både hämtning o lämning på dagis för Emilia.
HOn går mellan 9-15 måndag till fredag.
Har haft 3 veckors jullov, men sen i tisdags var hon tillbaka igen.
Har gått superbra o lämna henne varje morgon o när jag hämtat henne så har hon sprungit upp i famnen på mig överlycklig.
Igår sprang hon o mötte mig ute i kapprummet, o sa när jag kom "mamma kom, titta kompisarna". hihi
Hon ville jag skulle komma in på avdelningen o säga hej till alla hennes dagis-kompisar.
Idag hämta både jag o Roger Emilia. Hon e så rolig som står o tokvinkar i fönstret när hon ser en o så springer hon full fart mot dörren. :D

Jag har börjat hata vår syskonvagn, o vägrar köra den. Den är stor som ett monster o jag kommer inte på alla bussar med den. Är det smådörrar så kommer den inte in, o det är oftast de bussarna som kör här i upplands väsby. O då får man snällt stå o vänta i en halvtimme tills 2 nya bussar kommer. O det är inte säkert att det är bussar med breda dörrar då heller.
O går jag till dagis så tar det en halvtimme, o det går inte i den här kylan med 10-20 minusgrader, eftersom Emilia gråter av att det är så kallt, o att det gör ont i kinderna.

Oops dax o tanka. inge bra o köra med så lite bensin i den här kylan....

Provade syrrans ståbräda i helgen för o se om den funka för Emilia o den funka jättebra, så vi åkte o köpte en i tisdags på barnens hus. Kom hem o skulle prova den på vagnen, fan också, den var fel, för liten i klämmorna man fäster i vagnen.
O i onsdags hade barnens hus stängt pga inventering, men idag har jag varit o bytt till rätt stå-bräda. :D

Emilia har hela veckan fått gå till o från dagis, jätteduktig att hon orkat det.
Det som vanligen tar 5 minuter för mig o gå till bussen, har tagit 15 minuter när Emilia gått själv. :D

Idag när jag lämna Emilia på dagis grät hon jättemycket o sa "emilia inte gå dagis, mamma, emilia hemma".
Usch, jag kände mig så hemsk o lämna henne där, ville bara ta med henne hem. :(


Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Är så trött att jag inte läser din blogg, svarar bara på kommentar.. Läser i morgon istället :)



Han ska inte sova i sitt eget rum den första tiden.. Ska ha sängen i vårt rum.. fast jag hade helst velat ha en kort eller en vagga.. men vi har inte hittat nån ..



Godnattkram och puss

2010-01-14 @ 21:52:08
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: linda

jag sa ju att den vagnen var skit! sa jag inte det? :-)



Sa p&t skulle passa er bättre. Du som vill ha en mindre vagn. men sälj den. sänk med en tusenlapp och du kommer få toknapp.



Köpte min för 3000 och sålde för 3000. ingen förlust.babytravel har ganska bra andrahands värde också. kolla på blocket ska du se. En kille körde 5 timmar från mora för att köpa vagnen.svårt o glömma en sån sak.

minns fortfarande det där samtalaet. Haha



Det säger väl sitt?

Vid 01 på natten kom han och hämtade den, och hade jag 3 ivriga väntare som väntade på svar om den blivit såld. Kösystem, för en vagn. Men det funkade.



hoppas hon klarar sig med endast ståbräda.

2010-01-15 @ 02:42:49
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: rebecka

du borde köpa en sån som vi har. Phil&teds. Jätte bra!!



Får du ha Emilia på dagis måndag till fredag då du e mammaledig? Här får man bara tis till tors. Fast vill endå inte ha mer men trodde det var samma på alla ställen.



HUR kan ni ha så kallt?? Här är de bara - 3 :D

2010-01-17 @ 20:08:34
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: rebecka

Vart ska ni flytta?



Är hon inte äldre? fick för mig att hon var långt över 2 år nu, hon verkar ju prata så bra.

Säger hon meningar?



Moa hade en period då hon liksom lärde sig ett nytt ord per dag och så men nu har det stannat upp.

Moas favoritmening är "mamma bajsa" eller "pappa Toa". HAHA. Låter ju som om vi inte gör nått annat :P

Så fort nån av oss inte är hemma är vi tydligen på Toa...



Nu har jag pratat med dagis iaf och så. Ska sluta vara så töntig och våga säga ifrån och ställa krav.

Vill att de ska vara ute en gång per dag och göra roliga saker inne, typ rita och sånt. inte bara låta barnen sysselsätta sig själv. Då kan jag ju lika gärna ha henne hemma på heltid då bebisen föds.



Och de vill jag ju inte heller, vill ju ha lite egentid med bebisen några timmar i veckan så man lär känna varandra.



Vill ni ha fler barn? :)

2010-01-18 @ 09:31:42
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: rebecka

skönt att bo i en 4:a :D



Vi flyttade nyss till en trea och det är så skönt att Moa har eget rum! Nu när man tänker efter var de ju lite dumt att vi itne valde en 4:a när vi endå var på G. Men men, barnen får väl dela rum sen då de blir större, kommer ju endå bara skilja lite över 2 år ;D

2010-01-18 @ 10:40:29
URL: http://www.minmoa.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0