Ska ringa Astrid

Sen igår när vi kom hem från sjukhuset m Emilia igår så börja Wilma hosta jättekonstigt. Hon låter helt hes o hostandet låter ansträngande.
I morse kräktes hon upp en fontän över hela mig o henne o sängen. In i duschen... o så har hon även fått feber.

Så nu ska jag ringa Astrid Lindgrens Sjukhus o höra vad de tror.

Emilia totalvägra pencillinet igår. Hon var helt hysterisk. Efter e halvtimmes kämpande med alla olika knep.. kände vi att vi tyvärr var tvungna o använda tvång. Hon måste ju ha pencillinet för o bli frisk.
Roger höll fast hennes armar o huvud... o jag sprutade in 4 ml i mungipan påhenne.... usch kändes hemskt.
Så fick vi göra 2 ggr igår. :(

Men... idag är hon mycket mycket piggare än igår. Hon orkar leka o hon är glad.
Fasade för o ta fram pencillinet, men när vi fråga om hon skulle ta pencillinet på en rosa eller blå sked (precis som igår) så svara hon glatt: "Den josa". :D
O hon tog alla skedar som behövdes. Utan några problem alls. Såå duktig!
Hon var nog för off igår för o förstå varför hon måste ta pencillin.

Efter hon tagit första skeden med pencillin sa hon "de va inte faligt" (=det var inte farligt).
O när hon ätit upp allt, säger hon "Emija ha meja".. (=Emilia ha mera). hihi...

Kommentarer till mig
Postat av: ullisar

men usch va läskigt... jag känner verkligen verkligen för er och håller tummar hysteriskt hårt för att det bara är en vanlig om än lite elak förkylning... mjau!! stackars er!



massa massa krams!

2010-02-20 @ 16:43:37
URL: http://ullrika.se
Postat av: ullisar

är lite orolig för er, hoppas allt är bra?

krams!

2010-02-21 @ 16:26:04
URL: http://ullrika.se
Postat av: linda

fel fel fel. :-)

Det var sista dagen idag. :-)

Iaf enligt personalen på dagis.

2010-02-22 @ 21:19:32
URL: http://lilomeanmylife.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0