Gamla bilder

Hade tänkt visa bilder tidigare, men upptäckte då att jag packat ner sladden så jag kunde överföra bilderna från min mobil. :)
HÄr kommer de i alla fall.

Dagen Emilia fyllde 2 år (torsdag 21 januari), fick hon gå på dagis så hon kunde firas med pompa o ståt :)
2 ballonger fick hon med sig hem, en grön o en rosa. Den gröna panga redan i kapprummet när vi skulle klä på oss ytterkläderna. :(
Den andra höll hela vägen fram till bussen, sen när vi kom på bussen så gasa busschauffören så j-a tidigt. Vi hann precis komma på, o jag har lite svårt o få tag i Emilia samtidigt som vagnen måste parkeras... självklart ramla Emilia rakt på sin ballong som *pang*... hon vart jätteledsen stackarn.
Sa att hon skulle få massa ballonger på sitt kalas på söndagen.
Då vart hon glad igen :D


Dagen efter, fredagen den 22 jan, gick vi till öppna förskolan för o träffa syrran Linda med sina 2 trollungar, Mary o Jonathan.
Var så sött med Emilia o Mary... de gick o höll varann i händerna när de skulle gå in i pyssel-rummet, där man kan bygga med lera, leka med pärlor (göra halsband, armband o sånt) o måla.

Här inne målades det för fulla muggar. :)
Sitter Mary o väntar på att få den lila färgen?

Hon lessna nog på o vänta... :)
Får det bli ett blått slott istället?
O Jonathan målade allt möjligt.. hajar, monster, dinosaurier....

Hmmm...vilken färg ska man ta nu?

Medans barnen måla så låg Wilma o underhöll sig själv på golvet.
Kolla så matchande babysittern är med kläderna hihi ,)

Emilia o Jonathan gick över till o måla på stativ istället.. som riktiga konstnärer gör.

Så koncentrerade de ser ut hihi

Efter det gick vi ut i centrum (öppna förskolan ligger inne i väsby centrum) o där fastna "småfolket" (hehe) vid bilarna...
Vilken lycka!!!! Prinsess-bilen o brandbilen...

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0