Musei-besök

Roger börja jobba förra veckan, så 27:e juli gick jag med barnen o Linda o hennes 2 barn till 2 olika muséer i Stockholm.
Vi startade på McDonalds o åt lunch, sen var vi redo för muséerna....
Först blev det medeltidsmuséet.... var riktigt intressant o kul därinne. Fick lära sig massa kul. Tycker om historia.
Sen tog vi paus utanför, åt lite hallon, tittade hur vacker vår huvudstad verkligen är.....


Sen gick vi till medelhavsmuséet... det var väl sådär. Inte så jätteintressant, men var kul ändå. Var lite trött när vi gick in dit dessutom. :)

Innan vi tog tåget hem, gick vi till Kungsträdgården o åt mjukglass (eller ja inte jag o Wilma, eftersom vi inte får äta mjölkprodukter). :( Var riktigt jobbigt kan jag erkänna....
Linda o barnen skulle gå o se shrek 3 på bio, så de gick efter glassen. Men jag stanna med döttrarna en liten stund till så Emilia fick plaska fötterna i fontänen, vilket slutade med helbad med tröja o blöja på.
Hon börja klä av sig helt o hållet ett tag, så jag fick kämpa med o klä på henne hela tiden... sa att det här inte är någon badstrand..folk runtom bara log. :)

Var hemma strax efter sju.

Dagen efter var vi till Ekebo-badet (inga foton därifrån tyvärr).
Emilia fick prova ett par simpuffar från Linda.
Hon har haft 2 par den här sommaren... det första paret höll en dag... det andra var lite för stora, så de täckte både över- och underarmar, så hon blev som en robot som inte kunde böja på armarna...

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0