sjukstuga x 2 x 3

Jag o Roger har varit förkylda i 3 veckors tid.... som tur är har Emilia klarat sig hittills..... peppar, peppar....ta i trä...
Vi får nog gå till läkarn snart, tror jag..... roger ligger just nu med nästan 40 graders feber.
Fast det har han inte haft i 3 veckors tid, utan det har kommit o gått....helskumt!!!!
O därför har vi inte kunnat träna något heller...snyft... vi blir bara magrare o magrare.... så är det alltid när vi har träningsuppehåll. :(

Har ringt massa förskolor om det finns lediga platser också.
Vi hade ansökt om plats från april, o har nu fått en dagisplats till Emilia, nära där vi bor..... MEN....det är först till augusti.
Så nu har jag ringt o jagat massa förskolor i ca 3 veckors tid.... extra jobbigt när man inte känner sig helt kry.

Idag verkade alla personer jobba.... har ringt o jagat...o idag fick jag tag på ALLA förskole-förståndare.
Kors i taket! Onsdagar var visst en bra dag o ringa på...haha...

Det finns totalt 34 förskolor här i Väsby, och 2 ställen hade lediga platser. Wow!!! snacka om babyboom....
1 av dem fick en ledig plats idag, och hon sa att den försvinner nog ganska snart, om vi inte tackar ja.
Fast den ligger helt fel placerad mot vart vi bor. Så den kommer vi inte o ta.....
Däremot den andra, vilket vi antagligen tar, ligger ca 15-20 minuters promenadavstånd från oss..o bussen jag tar hem från jobbet fortsätter bort dit där dagiset ligger. Bara ca 4 minuter extra på bussen.... helt perfekt.

Så vi ska dit o kika på onsdag, och se om det är något som passar oss.
Det är ett föräldrakooperativ, så det innebär att föräldrar hjälper till med diverse göromål... tex blir någon förskolelärare sjuk, så får en förälder hoppa in, man får måla staket, sanda, skotta snö..o allt vad det innebär. Fast det händer bara en om man har jouren just då, den dagen.
De kör på montessori-metoden, vilket också är jättebra.
Priset för att ha Emilia där, är 1260 kr/mån som är barnomsorgsavgiften (vilket vi betalar oavsett vilket dagis vi väljer), 200 kr/mån för blöjor och 500 kr/halvår som medlemsavgift för oss båda (är 250 kr/person).
Drivs i enskild regi.

Tycker det verkar jättebra... så bara stället ser o känns okej, när vi är där på onsdag, så kommer vi välja det istället.

Idag var vi på öppna förskolan, jag o Emilia.... hon trivs verkligen o träffa andra.
Under sångstunden klappade hon händerna, tjoade med i sångerna.... o efteråt gick hon omkring överallt. Nu när hon lärt sig gå, vill hon gå hela tiden. :D
Hon fick även för sig att hon skulle hoppa upp i gåvagnen hela tiden, stod upp där hela tiden. Vilket jag tyckte var lite läskigt, ifall hon skulle ramla. Hönsmamman! haha....
Fast till o med fröknarna kom o frågade mig "du har koll på henne nu va, så hon inte ramlar". :)



"Mamma, titta på TV:n nu! Det är ju "Småkryp" med nyckelpigan..."

Kommentarer till mig
Postat av: rebecka.

Jobbigt att vara sjuk :(



Har försökt låta Moa äta med sked med, ibland så stoppar hon i munnen men oftast så faller maten bara av.

Tycker nästan det är lättare med en liten gaffel, då kan man spetsa fast maten åt henne :)Fast allra bäst funkar det ju om hon äter med händerna!



Hon har lärt sig dricka ur pipmugg med när hon dricker ur glas så leker hon bara med vattnet, bubblar i den och spottar ut. heeh



Tycker det är svårt att komma på mat som hon kan äta själv.

Förut då man matade kunde man ju göra maten ganska blöt, med såser och allt, men de går ju inte om hon ska plocka i sig själv, då blir det ju bara som en gröt..



Vad ger du tex för mat till lunch? :)

2009-03-12 @ 07:37:50
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: linda

och vill du veta en sak?

Jag är färdig.....wohhahha.

:-P

2009-03-12 @ 14:39:41
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: linda

fortfarande?

Roger borde ha gått till läkaren för lääännnge sen!

Feber som ständigt återkommer är inte bra. DÄr är något fel! Lärde jag mig efter njurbäckeninflammatioen och lunginflammationen som tog mig 5 månader att återhämta mig från!

Men hoppas ni blir friska snart iaf! krya på er krammar från mig

2009-03-12 @ 14:44:01
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: rebecka

Ja de kanske är skönt att ha kort hår i Domenikanska :) iof.



Hur länge var ni i Dublin?

2009-03-12 @ 18:27:49
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: ullisar

usch då. inte sjuka så länge? läkare är bra då. håller tummarna!



det låter jättebra på ditt dagis. ska bli spännande att se vad du tycker när ni varit där och hälsat på.



tjo!

2009-03-12 @ 22:32:50
URL: http://akirllu.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0