Maj händelser

Emilia går nu heltid på dagis... mån-fre kl 8-16.
Inskolningen gick jättebra (3 veckors inskolning har de på hennes dagis där man ökar timmarna ca var 3:e dag), förutom att hon blev sjuk med feber o var borta i 3 dagar.
Jag börja jobba heltid 27 april med tiderna:
Jämna veckor 07.00-15.15 (15 min lunch)
Ojämna veckor 09.15-18.15 (1 tim lunch)
Tur man har ett jobb som accepterar flex-tiden.
Tog jag kortare luncher de ojämna veckorna kunde jag gå tidigare.
När jag börja tidigt hämta jag Emilia på dagis o Roger lämna.
O så tvärtom de andra veckorna.

I maj när vi varit lediga från jobbet har vi gjort följande:

Vi var mycket ute i parken, när våren kommit.
Tydligen en kall dag med tanke på mössan o jackan...


Emilia övningskör

O samtidigt passar jag och Martin på o rejsa (hur stavas det?) med cyklarna. :)


Första ute-badet för i år på altanen den 3 maj.

O ännu mer bad blir det....

O ännu mera..... mycket bad blev det i maj i alla fall... vädret blev ju tyvärr sämre senare på sommaren. :(


Vi hann även med ko-utsläppet den 16 maj....



.... o efter det blev det raka vägen till Parken Zoo i Eskilstuna.
Där vi börja med pannkaks-lunch eftersom vi varit hela förmiddan på ko-släppet o i bilen.


Tigrarna och tamdjuren var de roligaste tyckte Emilia.


Hon vågade t.o.m. klappa getterna...

..sen vart hon tuff o ville titta själv...

....tills den börja bräka...hihi...då fick hon bråttom därifrån....tihi


Kommentarer till mig
Postat av: Hanna

Hahaha, det var så kul när emilia fick bråttom iväg när geten bräkte. Tihi. Var skitkul o åka till eskilstuna djurpark. Var så himla längesen man var där. Sen hade vi supertur med vädret oxå. Kosläppet var en sjuk grej, men rolig. Då har man varit med om det oxå. Trodde inte det skulle va så mkt folk på något sånt. =)

Fick ni inte plats med mer vatten i poolen? ;-)

2009-12-22 @ 00:25:59

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0