Lucia på dagis

Emilias första lucia-tåg. O vi höll på o missa det.
Kl. 0715 skulle vi vara på dagiset för att tåget skulle gå kl. 0730.

Jag vakna med ett ryck kl 07... ryckte tag i roger o sa att vi måste upp. Vi får inte missa hennes första lucia-tåg.
Upp, klädde på mig, håret upp i tofs, lite rouge på kinderna.
In o väckte Emilia, klädde på henne i sömnen, gav henne lucia-ljuset.. o då vakna hon upp med ett leende, var riktigt på gott humör (tack o lov). Annars hade det varit synd om henne.
Klädde på Wilma, o så drog vi iväg.
Prick halv åtta sprang jag in på gården med Emilia. De andra stod redo för att börja gå... 70 barn som skulle till adnra sidan huset o lussa för alla föräldrar.
Jag satte på Emilia hennes lucia-klänning över overallen....tråååångt... o så på med bandet.
Först nu på korten ser man hur bråttom jag hade med o klä på Emilia... hihi.. stackarn!

Jag gick med i lucia-tåget längst bak, o sen när de ställde upp sig gav jag Emilia till ena fröken.
Emilia ser så bortkommen ut.. stackarn...



Men vem ser jag? Är det inte mamma som står där o fotar? hihi...
Hon bara utbrast "Mamma".. o sprang raka vägen fram till mig.
Skakade som en tok gjorde hon... hon var jättekall. Antar att luciaklänningen drar till sig kylan.
För hon hade 2 byxor, o 3 tröjor på sig under overallen.


Hemma ville hon prova klänningen utan overall. :D




Klänningen är stor, stl 98.. pga den skulle gå på overallen. Hon har ju stl 86/92 fortfarande.

Efter detta skulle hon leka Labolina, gå runt i mörkret där hemma o spöka ihop med pappa.
Pappa skulle vara "pappa spöke" så han drog på sig ett lakan. hihi... skratta så jag fick ont i magen, när de gick runt där hemma i mörkret o sa "böööö".....
Får nog inte publicera bilden här på bloggen.... hihi

Kommentarer till mig
Postat av: Hanna

JOOOOO!!!!! Jag vill se bild på spöket Roger. Hahhaha. JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL. =)

2009-12-29 @ 23:07:24
Postat av: ullisar

jooo! visa bilder på pappa spöke!!



Laban är en storfavorit här hos oss också. EmmaLi har aldrig varit särskilt intresserad av TV (ehum, vi har väl inte låtit henne helt enkelt ;) å jag har själv så himla svårt för såna där "märkliga" program som Drömmarnas Trädgård, Teletubbies osv så jag ville introducera nåt som är bra istället. å så blidde det Lilla Spöket Laban. det tog några tittningar innan hon kunde koncentrera sig och sitta still men nu...!! ojoj! hon älskar!!



kul att dom är så "lika" våra stora tjejer. fast, det kanske alla tvååringar är - bara det att jag väljer att se likheterna som nåt speciellt och särskilt? :)

2009-12-29 @ 23:46:22
URL: http://ullrika.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0