Modellande

Igår, måndag, var jag iväg med Emilia för att hon skulle fotas för Lindex. :)

Vi var på casting för några veckor sen, och de hörde av sig och ville ha med vår lilla, söta Emilia.
Klockan 9 skulle vi vara där...

Roger körde oss till tåget, så vi skulle hinna i tid till fotograferingen... Emilia var hur nyfiken som helst, ville titta på alla människor på tåget, vad som hände utanför tåget....
Sen när vi kom till fotoateljén så vart hon ännu mer nyfiken...hon som höll på o somna när jag gick från Stockholm Södras pendeltågsstation till fotostudion. Var visserligen bara 5 minuters promenad...
Det var 3 andra bebisar där också....2 killar o 2 tjejer totalt skulle fotas, och Emilia var en av dem. ;P

Först ville de ha en bebis som kunde ställa upp så de kunde ställa in kameran, ljuset o allt sånt..så de tog Emilia eftersom hon var den enda som var vaken..o så var hon på strålande humör då också....
Hon fick komplimanger för sitt hår, som stod rätt upp den här dagen, för hennes underbara ögon o för hennes gulliga pluffs-lår.. O även att hon var så glad o skratta...vilket hon gjorde när de fotade, och det blixtrade för fullt.

Efter det skulle plåtningen sättas igång..o Emilia fick på sig en lila-randig body och en lila klänning plus vita strumpbyxor.
Nu började hon bli trött, så det blev inte så många leenden den här gången. De avbröt plåtningen efter hur många bilder som helst, så de var nöjda...o jag gick runt med Emilia i vagnen. Tog 2 minuter o så sov hon..hihi..


Här sover hon för fullt, klänningen har visst åkt upp en liten bit...hihi..

Under tiden hon sov fick jag titta på när de andra fotades...de ville ha med Emilia ihop med en annan kille, men eftersom hon var så trött valde de den andra tjejen istället.



När hon sovit en timme, frågade de om jag kunde ta upp henne utan att hon vakna. För de ville ta foton på henne i enbart ett par vita undertrosor. De sa att sov hon på bilderna, så gör det inte så mycket...
Men när jag tog upp henne, så vakna hon. Men som tur är, så har hon så gott humör när hon vaknar...
De tog bilderna på henne i undertrosorna, och bredvid henne låg en randig pyamas.
Efter det skulle hon fotas i pyamasen, och sen direkt efter ville de ta om bilderna med henne i sina trosor och pyamasen bredvid.
De ville ha pyamasen liggandes på ett annat sätt, så det var bara för Emilia att börja posa igen. ;)

Fast nu var hon svårflirtad, hon ville knappt skratta någonting. Hon undrade nog mest vad som pågick... :)
Men hon var superduktig o jättesnäll! Så duktig så....

De sa att de hade fått många fina o häftiga bilder.
Ska bli kul o se hur bilderna blev.

Efter det var det klart!
Klockan var strax efter tolv.
Johan, som håller i allt, skulle återkomma i slutet av veckan angående utbetalningen och bilderna på henne. Så att vi skulle få ett baby-album.

Gick från Söder till Centralen via Slussen, Gamla Stan o Kungsträdgården.. var så skönt väder ute.
Stannade till i Kungsträdgården o satte mig o njöt av solen på en bänk.
Vi gick förbi mitt jobb också, så att jag kunde hämta en dosa som vi behöver för att kunna logga upp oss på jobbet, hemifrån. Stannade där i ca en halvtimme, sen mötte jag mamma och vi tog tåget tillbaka till Väsby.
Då var klockan halv 4.

Kommentarer till mig
Postat av: Tess

vad kul att få såna bilder!

2008-05-27 @ 11:07:12
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Sofie

Va kul! :) Ska bli skoj att få se bilderna!



2008-05-27 @ 21:19:40
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: ullrika

det här har jag helt missat! va häftigt! modell i så unga år :D passa er så hon inte hamnar i Milano innan ni vet ordet av!

2009-01-29 @ 22:52:42
URL: http://akirllu.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0