Frågor och svar om graviditet

Fick ett kul mail av sambons syrra. :-)

Om man går med några funderingar kring graviditeten...hihi



Fråga: Är det troligare att jag blir gravid om min man använder boxershorts än om han använder tanga?
Svar: Ja, men säkrast är det om han inte använder något alls.

Fråga: Min bror säger att eftersom min man har stor näsa kommer mitt barn att få en stor näsa också eftersom sådana gener är dominanta. Är detta sant?
Svar: Det är troligare att din bror kommer att få en fläskläpp.

Fråga: Sen jag blev gravid har mina bröst och min rumpa, till och med mina fötter, blivit större. Finns det något som blir mindre under graviditeten?
Svar: Din blåsa.

Fråga: Ju mer gravid jag blir, desto mer ler främlingar mot mig. Vad beror detta på?
Svar: Du är tjockare än dem.

Fråga: Min fru är i femte månaden och har enorma humörsvängningar.
Svar: Vad var det konstiga?

Fråga: Min barnmorska säger att jag inte kommer känna smärta under förlossningen, bara ett tryck. Stämmer det?
Svar: Ja, på samma sätt som en orkan kan kallas för en luftrörelse.

Fråga: Finns det ett bra alternativ till mjölkpumpar?
Svar: Ja. Barnläppar.

Fråga: Vad betyder det när barnet föds med tänder?
Svar: Det betyder att mamman bör tänka om angående amningen.

Fråga: Vad orsakar småbarnsfamiljegräl?
Svar: Solbrända, slanka brudar.

Fråga: Vad är kolik?
Svar: En biologisk påminnelse om preventivmedel för nyblivna föräldrar.


Hihihi......plockade ut det bästa ur mailet. Tyckte det var grymt kul....
Vassego....kände bara för att förlänga ditt liv lite... ;-)


Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Hihihi.. :P

Du har förresten fått en utmärkelse i min blogg..
För att du äntligen har börjat blogga :)
Det är så kul att komma in här och se att du uppdaterar bloggen. Kul att läsa om dig.. eftersom vi träffas så sällan..

.. och vet du vad??! .. Nu slipper vi ju maila varandra! :P haha.. Nu behöver vi inte ha dåligt samvete för det.. fast ett och annat mail är ju inte fel..

Hoppas du fortsätter blogga när bebisen kommit. Då får jag ändra designen här litegrann :)

Puss och kram!

2008-01-15 @ 22:33:11
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se
Postat av: Helena

Hej! ohhh tack för ditt inlägg det värmde verkligen! visst att man skriver för sin egen skull men det är lite för andras också annars skulle man inte skriva... så det är kul att någon gillar det jag skeiver om! Vilken söt liten tjej du har föresten super gullig, hur gammal är hon? kram

2008-04-29 @ 09:55:58
URL: http://mesamou.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0