Vadå hinner inte? För att man e mamma??



Skulle precis skriva detta inlägg, när jag valde att gå in på Tumadres blogg först.
Så har hon skrivit om detta också.

haha... snacka om att tänka i samma banor..? hihi

Jag har hört så mycket om att när man blir mamma så hinner man aldrig någonting...
Detta fick jag höra jämt o ständigt när jag var gravid, och även nu efter att Emilia kommit till världen.

Man hinner aldrig städa hemma, får ingen lugn o ro, hinner inte läsa böcker o kolla på film, gå iväg o träna eller vad det nu kan vara.
Man hinner inte fixa sig utan det blir mysbyxor på, uppsatt hår i tofs, inget smink....

FEL; FEL; FEL!!!!

Det jag gör på dagarna är:

- Sminkar mig, försöker hitta något snyggt o ha på mig (går aldrig ut i mysbyxor), okej håret blir ofta i en hästsvans, tar en lång dusch.
- Sitter o äter i lugn o ro ihop med Emilia. Eller så ligger hon på golvet o roar sig själv under tiden med alla roliga leksaker. :)
- Styrketränar 3-4 kvällar i veckan.
- Läser 1-2 böcker i månaden.
- Kollar på film, vi brukar hyra 2-4 filmer i veckan.
- Sitter o bloggar, läser andras bloggar.
- Ibland vilar jag samtidigt som Emilia tar sig en tupplur.
- Städar dagligen.

Självklart hinner jag ta hand om Emilia också, så ingen misskötsel här inte, om ni skulle tro nåt sånt.
Leker massvis med henne, tar hand om hennes hygien, byter blöja, ger henne mat (lunch äter vi ihop), borstar tänderna... o så sover hon totalt 3-4 timmar under hela dagen (uppdelat på 2 tupplurer).
O Roger glöms inte heller bort, vi har massa med tid för varann. Förutom de kvällar vi tränar bägge två.
Han tränar 4 ggr i veckan, och då springer vi om varann på kvällarna. :)
Fast när jag kommer tillbaka från gymet, så sitter vi me varann i ca 1 timme.

Så jag har all tid i världen känns det som!!!
O jag känner mig utvilad och superglad!!!

Kommentarer till mig
Postat av: Rebecka

Oj vad mkt du hinner med.

Att du orkar sminka dig varje morgon!



Moa hatade flaskan förresten.. haha

2008-08-17 @ 09:13:01
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: Carro

Ja du har en snäll tjej och din pojkvän är intresserad av träna...vem vet hur det hade sett ut om han inte varit det.

Sen får vi se hur det blir när ni får nästa barn och båda jobbar heltid. Det kanske kommer att funka bättre för er eftersom du har en hjälpsam pojkvän.

Jag är en latmask och inte lika bra mamma som du men jag ÄLSKAR mina barn och gör så gott jag kan!!!

2008-08-18 @ 07:57:39

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0