Husmorsknep mot fläckar??

Idag ska jag springa iväg till affären och köpa galltvål.
Läste om det idag, och jag som fått panik när maten gått igenom hakklappar o skyddströjor när Emilia ätit.

Hon har haft bananfläckar, tomatfläckar från pastasåsen, morotspuréer, ja allt
Ibland har man haft tur, o fläcken har gått bort i maskinen. Men på vissa kläder sitter de kvar... o då åker de raka vägen till soppåsen.
Men nu verkar räddningen finnas!

Galltvål!!
Måste, måste, måste prova.

Hoppas verkligen det hjälper. För då spar jag min massa kläder.
Vägrar ju använda sånt som fått fläckar. För hur snyggt är det?? :)



Finns tydligen o köpa på hemtex eller ica-butiker.

Sen ska det tydligen finnas någon blå tvål, som heter Grovis.
Finns o köpa på hälsokosten.
Den tar bort fläckar på vita kläder.
OBS!! Funkar endast på vita kläder, annars fräts färg bort!!!

O när man har spillt bär på kläderna, då ska det räcka att hälla kokande vatten på.
Oavsett hur gammal fläcken är... o då ska fläcken försvinna direkt.


Kommentarer till mig
Postat av: sophie

men guuuud! jag måste oxå köpa!! haha! ja, visst e de kul när man vet att folk läser bloggen =) men dom flesta e fega, för dom vågar inte ge sig till känna ;)

2008-08-19 @ 11:05:33
URL: http://vi3motvarlden.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hmmm, låter kanske lite för bra. Vet bara hur det är med "lita på rosa", "farväl till fläckar" skiten. :-)

2008-08-19 @ 19:36:07
Postat av: sophie

har du provat än?? Jag är så nyfiken på om det funkar. Snacka om pengar man skulle spara på att återanvända fläckiga kläder!

2008-08-20 @ 09:06:53
URL: http://vi3motvarlden.blogg.se/
Postat av: Elin

Prova "tabort" Funakr skit bra tycker jag iaf. Båder på vita & fägade kläder =D

2008-08-20 @ 13:31:08
Postat av: ME&MY

jag har hört om den där galltvålen,

du testar den nu och talar om för oss andra hur

det gick, oki? Perfekt!

2008-08-21 @ 07:30:18
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0