Maskrosor

Läste en insändare i vår lokaltidning om maskros-tjuvar...

image175

Visste inte att det är fult att plocka maskrosor.... har gjort det i alla tider sen jag var liten.

Det som stod i insändaren var att en tant var sur på alla maskros-tjuvar.
Hon hade en dag sett en äng full av maskrosor och när hon skulle visa sin man det dagen efter fanns det inga kvar..
Det hon såg längre upp på ängen var två personer som gick o plockade maskrosor.
Hon förstod inte hur någon frisk människa kunde göra så och kallade dem för maskros-tjuvar.....

Min fråga är: Och????
Vad var problemet??
Folk plockar maskrosor!!!!

Åh va vissa människors åsikter kan störa mig ibland.....

Kommentarer till mig
Postat av: Johanna

Men gud vilken jävla tant! Maskrosor är ju inte ens fina. De klassas väl som ogräs o fläckar på kläderna ger dom oxå. Varsågod o plocka dom säger jag bara, eller ännu bättre, ta fram gräsklipparen. :-)

2008-04-16 @ 20:20:08
Postat av: Ingela

Maskrosor kan man ju göra vin på!! Hon var säkert sur för att att någon hann före henne.... (hahaha)

2008-04-16 @ 21:03:20
URL: http://vingela.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0