Skåne-trippen 7-9 maj

Lördagen den 8 maj hade Sofie dop för sin lilla Leon. Självklart ville vi vara där då. Så bilen ner hela familjen, kl.8 på morgonen bar det av....

Ett av många, många stopp var i Brahehus.
Shit va det blåste den här dan.

Wilma fick tom svårt o andas pga den hårda blåsten, så jag sprang fort till bilen med henne. Stackars lilla bebis.
Vi hade många stopp pga Wilmas rygg, man ska tydligen inte åka för länge med så små barn i bilbarnstolar.
O vissa stopp blev lååånga. Men var skönt o ta det så lugnt på resan ner.
Bilresan gick jättebra med båda barnen, ingen som gnällde något överhuvudtaget.

Kl.17 var vi framme i Helsingborg. Så vi åkte förbi Jonas o Kristina, o deras lilla 1,5-åriga son Albin. Åt middag, o snick-snacka. :D
Vid 9-tiden på kvällen checka vi in på hotellet.

Dan efter var dopet för Leon kl.13.
Först njöt vi av frukostbuffén på hotellet, sen åkte vi iväg till dopet.

Emilia tyckte det var väldigt intressant i kyrkan, sträckte på halsen o tittade på allt som hände där framme.
När kyrkklockorna börja ringa, så säger Emilia "snart kommer Labolina". :D

Leons två kusiner sjöng "Blinka lilla stjärna" i kyrkan, o Emilia vart jättelycklig o höra den. HOn tjata om den några minuter innan. Så när de sjungit klart, så sjöng hon högt o tydligt för alla i kyrkan hon me..hihi :D

Detta har jag aldrig varit med om i en kyrka, hihi
Blöjbyte.. men vad gör man, haha...


Dax o gå till festlokalen.

Supergod mat o fika hade de fixat. Blir hungrig bara jag tänker på allt det goda. :)

Wilma låg i bilbarnstolen för det mesta..

Tydligen var Emilia också däri...

Efter dopfesten åkte vi hem till Sofie o familjen. Stannade väl där i ca 1-1,5 timme innan det var dags o åka tillbaka till hotellet.
Självklart måste vi lägga Wilma, 5mån, bredvid Leon, 3 mån. Ingen skillnad på längden, haha...fast tydligen var Wilma längre enligt våra BVC-kontroller. Hela 0,5 cm. ;) Fast Leon var lite rundare...

Självklart kunde inte Wilma låta bli o grabba tag i Leons hand. Killtjusare redan..hmm..


Vi låg o trängdes allihopa i en o samma säng, men det var mysigt.
Spjälsängen till Wilma var inge bra. Det fanns ju inget spjälskydd, så hon fastna med både armar o ben hela tiden o blev skitförbannad. Så till slut gav jag upp, o lyfte upp henne till vår säng istället. :D
Morgonen därpå fick jag väcka alla sömntutor.
Wilma låg däremot vaken när jag kom ut ur duschen.

O så raka vägen ner till restaurangen för o äta god hotell-frukost igen. :)

Slåss de om o trycka på knappen? ;)
O här är munter-göken själv. haha. Var gladare än jag ser ut, lovar...:)

Frukost

När Wilma lessna på o sitta i stolen, fick hon ligga på fatboy-kudden istället.

O när Emilia ätit klart, gick hon till lekrummet under tiden medans vi åt klart vår frukost. Perfekt ju!

Lite amnings-stund på hotellet, innan vi hoppa in i bilen för hemresa.

Emilia har skitkul i bilen, sjöng, prata, titta på film, sjöng lite till, rita....
Ett långt middags-stopp på vägen (vid Gränna)..

Lattjo-lajban...


Tack för att vi fick komma på ert jättefina dop, Sofie, Luis & Leon!


Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0