Hur äter era barn?

Emilia har varit ett riktigt matvrak sen hon började äta riktig mat.
O första gången hon började äta riktig mat, var hon 7 1/2 månad.
Innan dess vägrade hon mat, o ville bara ammas. Till slut fick jag totalvägra amningen o bara ge henne mat. Det var räddningen till o börja få henne o äta mat. Då ammade jag endast morgnar, kvällar o nätter. Nu har jag bara ammat kvällar i ca 1 1/2 månad.
O nu finns inget stopp på henne med maten.... O när jag blåser på hennes mat, när den är för varm, så blir hon sur o tror jag ska äta upp hennes mat. O börjar gnälla direkt. :D
Helt ivrig o få i sig mat.... Så här ser hon ut när vi äter i vanliga fall..



Fast nu när hon är sjuk, är det inte mycket vi får i henne.
Vi hade tidigare satt ett datum när det är stopp med amningen. Det var den 2 januari 2009.
Men precis den dan, så fick hon närmare 40 graders feber, så vi kände att vi fick nog ändra på den dagen.
Bröstmjölk är ju känt som den bästa medicinen.

Så nu ammar jag så gott som hela dagarna plus nätter, för att hon ska bli frisk. Blir hon frisk senast tisdag, så har vi ett nytt datum med total-stopp för amningen. Det är den 9 januari 2009.
Hon känns liiiite för gammal snart för o ammas. Hon fyller ju ett år den 21 januari!!!
Tycker redan det ser helt sjukt ut när jag ammar Emilia, hon är ju så stor.... därför som jag verkligen vill sluta!
O jag som tidigare sagt att helamning tills hon är 6 mån, o delamning till max 8 månader.
Så gick det me det...hihi.. fast har hon totalvägrat mat tills hon var 7 1/2 månad, så har det ändå varit svårt o följa sin tidigare önskan...!

Kommentarer till mig
Postat av: linda

Hon är så rolig när hon äter.

Först skitlack, sen ett mmmm för att det var så gott. Vid varje tugga. :-D

2009-01-05 @ 11:24:09
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: Evelina

haha va kul o gulligt! Gott nytt åt på er. / en besökare / E <3

2009-01-06 @ 01:53:31
URL: http://evielajna.blogspot.com

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0