Dag 4 med inskolningen

Idag kl.830-930 var vi på förskolan igen. Tog bussen dit.
Jag satt med i sandlådan första 10 minutrerna när vi kom dit. Sen sa fröknarna till oss mammor att gå o sätta oss vid utemöblerna. Så vi gick dit, o lämnade våra barn med de andra barnen o fröknarna.

såg att Emilia kikade fram emellanåt för o se att jag satt kvar. :)

Sen gick hon runt massvis med en dock-sulkyvagn o en docka som hon tyckte var jättekul. Plockade ut dockan, satte dit den igen (ett himla projekt, hihi) o så plocka ut igen....sätta tillbaka...köra några varv fram o tillbaka.
Hon ville t.o.m. in till granngården o stod o ryckte i grinden. O fröknarna sa att "dit in får du gå när du blivit lite varmare i kläderna". hihi... lilla nyfikna Emilia.

Sen hittade hon trehjulingen, började stå o inspektera den. O så kommer det en lite äldre kille dit o vill också ha den.
Bägge börjar buffa på varann med höfterna... så ena läraren som sitter hos oss föräldrar säger att "nä, nu måste jag nog ingripa". O går bort dit. Precis då stjärtar Emilia till killen, så han ramlar. Inget farligt, som tur var...phu.... så fröknarna hämtar en andra cykel o ger till killen istället. Då vill Emilia dit också.... hmm....men då sätter fröknarna dem på varsina cyklar o säger att "ni har egna cyklar, ni behöver inte kämpa om två". haha.... dessa barn, som alltid ska ha samma saker! :D

Efter timmen, gick jag o Emilia in för o prata med en fröken.
Hon ville veta vad Emilia tycker om, inte gillar, hur hon är van med sovrutiner o hur hon äter o dricker o sånt där....
Emilia lekte under tiden själv i lekrummet. Hon är så himla självständig! Fast det är väl bara bra!!!!

När vi kom hem...blev en promenad på 25 minuter...så gick vi ut på altanen...så Emilia fick fortsätta leka utomhus.
 Bort med overallen o vinterskorna...o på med fleecejacka o vårskor istället.
Solkräm måste hon självklart ha...


O förskolan är tydligen utmattande o all lek på altanen, så dags o slappa lite i solen med en bok. :D

Kommentarer till mig
Postat av: Rachel

Mysigt! =)

2009-04-06 @ 16:05:28
URL: http://iamrachel.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0