Utmaning - presens och futurum...

Visst heter dåtid presens o framtid är futurum.....eller är presens nutid??
jaja....var ju ändå 13 år sen jag satt i skolbänken. :)

Ska ju utmana 3 stycken är tanken......så....
Jag utmanar Sofie, Tess och Johanna. :)

För 5 år sedan......: Då var jag singel, 26 år o letade efter min drömman....var fanns han? ;) Jobbade på Gröna Lund som restaurangchef.

För 3 år sedan......: Det var i maj 2005....Hade precis börjat jobba på mitt nuvarande jobb....Svårt o förstå att jag har varit där i exakt 3 år.... länge!!

För 1 år sedan......: Illamående, hade varit gravid i några veckor....o precis gjort grav.testet.... :D

För 3 månader sedan.....: Då kom lilla Emilia..eller nja..hon var nästan 3 veckor gammal. Fullt sjå med att komma in i allt nytt, levde i sin lilla lycko-bubbla...

Igår......: Trötthetens stoooora dag! Krockade med bilen...snyft.

Idag....: Varit på en tom föräldragrupp, dreglat efter ett par skor som jag lagt undan, träffat Hanna... måste iväg o träna!

Imorgon....: Ska jag på barnvagnsbio o se "Fools gold". Kanske svänger in en snabbis på jobbet.... det ligger ju precis vid centralen...

Om 1 år.....: Är jag kanske gravid igen....??? Blir det ett syskon till Emilia?? ;) Är tillbaka o jobbar då igen iaf.... Blir det ett frieri,kanske?? Har jag vunnit storvinsten på lotto??

Kommentarer till mig
Postat av: Tess

kul grej!

2008-05-13 @ 17:55:10
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Sofie

presens är väl nutid och imperfekt är dåtid.. ?Futurum är framtid.. :)

Äsch, det är inte lätt.. men visst antar jag utmaningen.. :)

2008-05-13 @ 18:31:24
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Sofie

oj, gravid igen?

Planerar ni barn igen? :)

Hade hoppats på ett bröllop nästa år ;) .. fast ett barn är inte illa det heller, hihi..

puss

2008-05-13 @ 19:34:03
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0