Eurovision Song Contest - semifinal del 2

Detta inlägg skrevs i fredags kväll, men har haft problem med Internet. Därför kommer det in först nu, lördag morgon.

___________________________________________________________________


HEJA SVERIGE!!! HEJA PERRELLI!!!


Då var det dags för mina kommentarer om dagens låtar.... :)
Glömde nämna det sist....men jag ger mellan 1-5 poäng... 1 är sämst, o 5 är toppbetyg...lyckas de få noll poäng, så har de verkligen misslyckats att charma mig... ;)

1. ISLAND 3p
Hej Magnus Carlsson.... var det inte någon mer som såg likheten?? Exakt samma rörelser, same dancemoves....
Annars helt OK låt, varken bu eller bä.... bra sväng!!

2. SVERIGE 5p.
Heja Charlotte!! Hon är helt klart bland de bästa!! Älskar den här låten...!!!!
Synd bara att hon sminkar sig så mycket, så hon blir lik en transa...

3. TURKIET 4p.
Hade låten varit på engelska hade jag gett den en 5:a...
Sån här musik tycker jag om.... lite Mando Diao o Eskobar, men tyvärr på turkiska...:)

4. UKRAINA 3 p
Bra låt, men för mycket skrik.
O varför envisas alla med o säga att hon har samma klänning som Charlotte??
Kolla in årets färgval i eurovision .... SILVER!!!

5. LITAUEN 0p.
Zzzzzznark....vilken tråkig låt....o hur ser han ut?? Förlåt, man ska inte klaga på folks utseende...
Men kolla in kombinationen - stor bylsig vit skjorta o skinnbrallorna.....

6. ALBANIEN 1p
Ännu en tråkig låt...

7. SCHWEIZ 1p
Varför envisas folk med ballader??? Tycker inte om sån musik..blir bara sömnig....rena gonatt-pillret för mig..

8. TJECKIEN 3p.
Tuggummi-pop....britney-pop.... bra låt, men satt bara o väntade på att låten skulle komma igång nån gång, vilket den aldrig gjorde....
Var lite roligt med dansarna...först 2 stycken som dansar helt hysteriskt, totalt i otakt med musiken (lite dee, ni vet hon bakom e-type)...o sen var det två körsångare/dansare som stod o dansa lite försiktigt i yttern.... sångaren försvann helt bakom de 2 hysteri-dansarna.. hur såg hon ut egentligen.. Fast de 2 hysteri-dansarna hade ju grymt snygga kroppar,tänk o ha en sån nu när man blivit mamma. ;)

9. VITRYSSLAND 5p
Den här låten gilla jag verkligen!!
O en rätt så snygg kille oxå. ;) Han hade också skinnbrallor, men på han satt det riktigt snyggt o så var det en snygg modell också. O snyggt med svart skjorta till....
Fast refrängen var snäppet sämre än övriga låten....fast den får en 5:a ändå. :)

Fick lite hjärtattack när jag titta på en av tjejerna...trodde hon tappat överdelen på klänningen, men sen såg jag att alla tjejer hade likadant....o då var det guldfärgat på topen.... :D


VITRYSSLAND


10. LETTLAND 4p
hihi...jag gillade den här låten skarpt... trallvänlig till tusen. Skitkul ju....Kul med pirater... :D

11. KROATIEN 1p.
Gubb-balalajka... det säger allt!! hihi

12. BULGARIEN 2p.
Starten var lite hysterisk....sen blev den helt ok....nä för hysterisk för min smak...
Okej att jag kan gilla techno, men inte den här...bara helt OK låt...

13. DANMARK 5p
Skön låt.... Heja Danmark!! :)
Kan inte säga vad, men älskar den här låten....
Cool utstyrsel på sångaren...med hängslen..lite 20-tal...precis som med klänningen i Armeniens bidrag.

14. GEORGIEN 1p
zzzznark igen.... varför låter den likadant hela tiden, och varför kommer den aldrig igång...

15. UNGERN 1p.
Ååååhhh..suck...säger det igen...varför ska de envisas med ballader????
Är trött som det är, men vill inte somna nu!!!! 4 låtar kvar att lyssna på ju....
Nä, NU blir jag FÖRBANNAD!!!! ;)

16. MALTA 3p
What?? Vodka??? Hahaha....öst-statarna o finnarna blir väl helt i extas nu.. ;)
Dålig text på låten, och halvdan musik.....men den får en trea ändå...

17. CYPERN 0p
Vad var det här för skämt...kan man ge minuspoäng???
O gräslig klänning också för den delen......

18. F.Y.R. MAKEDONIEN 3,5 p.
Helt underbar sångröst..... fast låten är inte den bästa......tycker däremot om svänget i musiken...Har svårt att bestämma mig för 3 eller 4 poäng, så det blir mittemellan.. 3,5 poäng!!!

19. PORTUGAL 0p.
Trodde på ett bra avslut av semifinalen?? Men tyvärr kom ännu en hat-låt...ännu en *ryser av obehag* ballad!!!
Bara för det får den en nolla, en STOOOOR nolla!!!

VÅRT GRANNLAND - DANMARK!!!

Summa summarum:
Av balladernas afton så fick Sverige, Vitryssland och Danmark mina röster i denna semifinal....
O det var inte så svårt att se vilken som var kvällens färg - SILVER, SILVER, SILVER!!!! Fast den färgen älskar jag me.... :D

Efter denna godnatt-sage-kväll så säger jag tack för mig o GODNATT!! ;)


Bilder tagna från svt.se

Kommentarer till mig
Postat av: Hanna

Men hallå lola!!!! Vadå lik magnus carlsson?! No, no, no. Håller inte alls med, o jag borde veta.....har ju varit lite kåt i honom.....kanske fortfarande är det. :-)

2008-05-24 @ 21:54:36

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0