Kalas hemma hos oss igår

Jag fyller år på tisdag, imorgon.
Men istället för att bjuda hem folk för fika en vardagskväll så valde vi att ta det på söndagen (sovdagen) istället.

Klockan 14 kom första gänget, och kl.16 nästa gäng.

Bjöd på hemmagjord kladdkaka, bär (blåbär och hallon) och grädde.
Hade köpt gammeldags vaniljglass också, men den glömde vi bort att ta fram.

O så blev det vanliga hederliga bullar också. Fast de hade jag köpt från affären.

Vad fick jag då?

Mamma o pappa kom med en smyckesask, eftersom jag ska ha smyckeskurs tänkte jag att nu ska de köpa något som inspiration....

image165

Men däri fanns det inga smycken utan.....

image166

...pengar!!!

Annat jag fick var massa blommor, mer pengar till kläder, chokladkaka, en bullpåse....haha..är ett bullmonster, därför..hihi.


Kortet med tåget Thomas är inte ett kort till mig, det var till Emilia. Hon är inbjuden på kalas hos sin kusin som fyller 3 år.

Fick även ett par sjukt fula men super-kuliga tofflor. :-)
Var så komiskt att jag fick dem (av Rogers brorsas familj) när jag o Roger hade stått o skrattat åt dem i affären dagen innan.
Började skratta o nämnde gårdagen för dem...hihi...

image168

Kan erkänna att dessa tofflor är supersköna.
Sprang omkring med dem hela kvällen igår, och har dem på mig nu oxå...
Fryser jämt om fötterna, så de är ju perfekta!!!
Förutom att de är så fula...... ;-)


Kommentarer till mig
Postat av: Anonym

Vart bor du i detta avlånga land som inte har vår denna dag? Här lyser solen och det är lagom varmt för att vara vår...Hoppas att det blir varmare snart så man kan gå i sina sommar kläder och utan strumpor...Det stämmer att bildern är tagna från Ribban...ha en skön måndag...

2008-04-14 @ 12:13:31
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Tess

det där lät gott!!
grattis i förskott!!

2008-04-14 @ 17:46:20
URL: http://leonitanova.blogg.se
Postat av: Sofie

Min mormor kommer alltid med en påse kanelbullar till mig.. mmm.. hon gör världens godaste.. Och det är så bra att ha i frysen.. :)
Dina tofflor ser supermysiga ut :)

*kramar*

2008-04-14 @ 22:23:09
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0