Wilma Valdine - DOP

Lördagen den 15 maj kl.13 var det dags för Wilma att döpas.

Utsåg pappa som fotograf under hela dan. :)

Var så skönt o inte ha någon stress överhuvudtaget. Allt flöt på hur bra som helst.
Daniel & Sofi kom ner på natten mellan fredag o lördag, o åkte hem igen söndag morgon.
Sofie m familj skulle ha kommit på lördagen men de fick tyvärr förhinder. Saknade er, men förstår. Vi ses ju om 2 veckor. :D

Vi hade valt faddrar till Wilma, min syster Johanna som gudmor och Rogers bror Caj som gudfar.
Hade inga faddrar till Emilia pga vi var så veliga vilka vi skulle välja. Jag kunde inte bestämma mig mellan 2 personer, o Roger kunde inte bestämma sig heller. Så därför blev det tyvärr inga alls för Emilia. :(

Wilma somna medans vi vänta på att få gå in till kyrkan, så hon sov under hela gudstjänsten.

Men när prästen tog Wilma för o lägga vatten på hennes huvud, vakna hon med ett illvrål. Då vart hon förbannad.. vem e det som väcker henne mitt i sin skönhets-sömn. ;)
...men somna sen gott igen när hon var tillbaka i Cajs famn. :D


Emilia hitta sin kompis Melker utanför kyrkan. :)


La familia. hitta inte ett enda kort där vi titta in i kameran allihopa, så vi tar ett där absolut ingen tittar in i kamera. hehe

Hela min kära familj.

Ville ta ett kort där hela min OCH hela Rogers familj skulle vara med på bild, men Rogers familj hade redan dragit iväg till församlingshemmet. :(

Kakbordet, med 7 sorters kakor o 4 tårtor.
Allt hembakat, fixade själv + att jag fick hjälp av Johanna, Caroline o Rogers mamma med baket.


Fick ett riktigt kanonväder...trodde jag skulle rinna bort av värmen.

Present-öppning....alla barnen samlades runt presentbordet. VAd är det som gör att barn jämt dras till presentbordet? :)

NÄr jag stod o öppnade stod Emilia bakom mig vid ett tillfälle, så känner jag en hand som åker upp på rumpan, UNDER klänningen. HUr många såg min rumpa, tro? pinsamt, pinsamt.... inte lätt för en 2-åring o förstå att man inte ska dra upp mammas klänning inför massa folk. :O

Försöker oss på ännu ett familje-foto. Wilma hitta något intressant o dra i...

Ännu ett... fundera just på varför inte alla tittar in i kameran. Men var ju några stycken som stod o fota, så antagligen därför.


Fick massa fina dop-presenter till Wilma.
Tack alla, för superfina presenter. Vi vart supernöjda med allt.

Personlig CD-skiva.

Kläder..

Mera kläder, som min moster stickat själv.

Tavla, som min moster har broderat själv.

Gosse-djur

Kristall-ljusstake, med personlig text

3D-kristall-lampa med bild på Wilma o text.

Spargrisar/sparbössor

Snuttefilt o Halsband.....

...med en ängel

Böcker

Servis o bestick

Sist men inte minst... en förvarings-kista från "Star" Det märke som jag vill designa Wilmas rum med.
Hur visste de om det?


Inte en enda dubblett, denna gång heller. Bra där, alla som kom. :)

En enda av gästerna, som inte kom med någon present överhuvudtaget. Är inte det märkligt?
Eller är det jag som tänker fel?

Tack för all uppvaktning som Wilma fick på sin dop-dag!!!
Superlyckad dag!

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Så söta ni är, lilla familjen :)



Fina presenter Wilma fick. En sån där personlig CD-skiva var jag jättenära på att beställa.. Tur att jag inte gjorde det då :P



Och sicket härligt väder! Här hos oss ösregnade det hela lördagen och jag tänkte på er på morgonen.. att ni hade likadant väder som på Emilias dop. Men sen fick jag höra att det var sommarvärme i sthlm :) Då störde jag mig ännu mer på att jag inte var där :P



2010-05-18 @ 08:27:26
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0