Wilma har lärt sig o behålla maten i mun :D

I tisdags.... då släppte det. Helt plötsligt stanna maten kvar i mun.
Så nu får hon gröt till frukost, en hel portion, smakportioner till lunch (hon är fortfarande lite skeptisk till lunchmaten), o så en portion gröt till kvällsmål + tömning av båda brösten. :D
Trodde hon skulle sova hela nätterna nu...men icke sa nicke..hon vaknar fortfarande var 3:e timme... zzzzzzzzzzzz

Ibland har jag bytt ut lunchmaten till dessertburk istället o den glufsar hon minsann i sig...
Ammar gör jag fortfarande, både nätter, vissa mornar, under dagarna o på kvällarna efter gröten... så den tar jag inte bort än.. tror jag ska amma åtminstone en månad till... inte helamning dock. Så fort hon lär sig tycka om mat, så ska jag sluta amma på dagarna helt o hållet...då ska hon bara få på kvällar...ev på morgnar när Emilia ska till dagis. Blir så himla stressigt o hinna sitta ner o ge gröt på morgon o samtidigt få sig själv klart + barnen.

Är så himla kul o ge smakportioner igen med mat... vad tycker hon om? Vad tycker hon inte om?
Hittills går alla grötsmakerna ner o många dessertburkar.. men inte någon matburk än. De gillar hon inte....än!

Välling har vi försökt, men hon blir tvärförbannad...däremot funkar mjölkersättning o vatten i flaska. :D

Kolla så ivrig man kan va... :)

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Haha, hon attackerar ju skeden! :) Härligt!

Visst är det kul med smakportioner :) .. Man vill testa nytt varje dag. Idag fick Leon smaka björnbär.. efter att han hade ätit sin palsternacka som han gillar så mycket :) .. Sura björnbär, men han gillade det :P

2010-06-22 @ 19:53:48
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: ullisar

haha! snacka om att hon tycker det är gott :)

2010-07-04 @ 19:08:55
URL: http://ullrika.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0