Ska Emilia bli 185 cm lång???

Var till barnmorskan dagen innan nyår och skulle mäta o väga Wilma.
Hon var då 54,5 cm lång och vägde 4530 gram. 3 veckor gammal.
O så provade hon om Wilma följde föremål med blicken (det testas när de är 4 veckor) och det gjorde hon.
Jämförde Wilma med min hand idag... ser lite kul ut när man ser så... då förstår man verkligen hur liten hon e.




Frågade även hur det funkar om man vill veta hur långa ens barn ska bli när de är vuxna? (Eller fullvuxna som jag sa till syrran...haha).
Hon sa att när de är 2 år kollar man hur långa de är och dubblar den längden.
O eftersom Emilia blir 2 år den 21 januari så tänkte jag att jag passar på o mäter nu när jag ändå var där.
Var bara 3 veckor kvar till 2-årsdan ändå...
Emilia är nu 92,5 cm lång... o väger 13.150 gram.
Om det ska stämma som barnmorskan sa, så innebär det att Emilia ska bli (92,5 x 2) 185 cm lång (!!!!????).
Det betyder att Emilia kommer passa i dessa jeans när hon är vuxen.  Jeeeeesus....


:D

Som tur var, så sa barnmorskan att oftast stämmer detta bäst på pojkar, eftersom tjejer bara växer några centimetrar till när de fått sin mens. O när den kommer vet man ju aldrig....
Sen är ju allt även genetiskt... hur ser det ut på oss själva, hur långa är våra syskon, våra föräldrar....

Vet åtminstone en sak... o det är att vi kommer få de 2 vackraste tjejerna i världen..som Roger kommer få ett himla sjå med att hålla undan alla killar ifrån.... tihi. ;)

Kommentarer till mig
Postat av: ullisar

oj jag har aldrig hört det där om tvåårslängden! om det stämmer blir inte Maali lång för hon var "bara" 84-85cm på sin tvåårskontroll om jag minns rätt. iofs är jag rätt liten så det kanske stämmer bra då? men Mattias är ju lång... nja. tar till mig det där BM (är hon verkligen inte "bara" distriktssköterska? det är dom på vårt BVC) sa om att det stämmer bäst på pojkar :D

2010-01-09 @ 01:17:57
URL: http://ullrika.se
Postat av: Sofie

Så lik hon är Emilia på andra bilden! :)



Ja, ni kommer verkligen få världens vackraste tjejer :) Det kommer inte bli lätt när de växer upp, hihi.

2010-01-09 @ 11:44:56
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Hanna

Va roligt Wilmas hår ser ut på bilden. =) Dom små fjuna står rätt upp o lyser. Tihi

2010-01-11 @ 21:02:26

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0