Lite paus i bloggandet

Sitter mellan Wilma o Emilia som både däckat i soffan....
Vi håller på för fullt med flytten.
Packar när man orkar o hinner.....
Idag hjälpte Emilia mig o packa i hennes rum. Gick väl sådär..hihi... "nä inte den mamma, Emilia leka med den"... så sa hon om ganska mycket... jag fick smyga ner leksaker när hon var upptagen med annat. 2 kartonger lyckades jag smyga ner... :D

I fredags fick Roger halsfluss o började med sin pencillin-kur.... på söndagkvällen efter kalaset låg jag o skakade av frossa, men sen gick det över på måndagen.... men då blev Emilia o Wilma dåliga.... på onsdagen fick Emilia feber o lät grötig i halsen...så vi gick till vårdcentralen.
O de tog prover på mig också... så nu går jag o Emilia på pencillinkur också..

Plus att vi körde sista avlusningen igår... man ska ju köra efter 9-10 dagar från första avlusningen.
O på det ska man tvätta alla ytterkläder, kläderna man haft på sig, o sänglakan... så nu körs maskinen för fullt.
Hoppas bara allt hinner torka, för det måste ju också packas ner.

Så det känns som att man tappar tid med packandet o städningen inför flytten.....

O på lördag kl. 9 kommer flyttgubbarna, städtanterna o lastbilen... :D

Har hunnit med ganska mycket ändå. Packat så gott som allt. Hela köket är nerpackat, allas garderober förutom Rogers m.m m.m. Har i princip bara toaletten o Rogers klädskåp, kläderna/sänglakanen som tvättas plus lite lite leksaker inne i Emilias rum kvar o packa. Hon måste ju få leka med något i 1,5 dag till... :)

O så har vi hunnit städa ugnen, spisen, kylen o frysen som även frostats av.
Så det finns ganska mycket kvar o göra.... Roger skrubbade inne i duschen för o få bort allt gult som samlas mellan kakelplattorna...

Inga bilder idag, Jag har packat ner sladden som behövs för o kunna flytta över bildena till datorn. Är mobilen jag menar då.... kameran har ju bara ett kort som ska in i datorn, men är inte den jag fotat med... Bravo mig.. :D
Ni får en liten resumé senare istället om våra flyttdagar..

Återkommer först på söndag som tidigast.

Ha en trevlig helg!

Kommentarer till mig
Postat av: Hanna

Kallar du mig städtant? Humpf! Det var det värsta! =) Hoppas jag har klarat mig undan halsflussen, men man vet aldrig. Jag känner inte av nåt än iaf.

Vi ses på lördag! Men jag kommer inte va nån städtant, rättare sagt städsexbomb. Hahaha

2010-01-28 @ 16:17:10
Postat av: Linda

tog nii test på wilma också?

Barn kan bvara symtomfria.

jag ahde det när jonathan var max 2 månade rochhan var varken röd elelr svulen eler nåt sånt. Han hade halsfluss, likaså jag och mary.

Tydligen vanligt att ammmand barn smittas om mamman är drabbad. bara en tanke.



men lycka til lmed allt!

2010-01-28 @ 19:23:08
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: therese

Nej! Bella är inte helt bjöj fri.. Hemma är hon väldigt duktig men på dagis är det svårt. Sen är inte persnalen speciellt hjälpsam när det gäller den biten så det lär ju ta ett tag. Tror smmaren är perfekt att helt ta bort blöjan!=) Hur går det för er?

2010-02-01 @ 08:30:55
URL: http://isabellnicole.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ska ta och packa BB-väskan snart så att den är redo till den 21e :)



Hoppas allt går bra med flytten, ser fram emot lite uppdatering och en massa bilder!



Kramar och puss

2010-02-02 @ 14:42:45
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0