Helgens händelser

I fredags tog vi det bara lugnt, behövdes efter allt nerpackande o uppackande.... hade hyrt en film "Hunger".... vilken skitfilm... hyr den INTE!!!! Den var så konstig så det var helt sjukt, o det var en så tyst film också... var t.ex. en scen där killen som satt i fängelse, pillade på en fluga som var i fönstret... det var väl en 2 minuters-scen med hans finger som klappa en fluga... wow, ni ser hur spännande den låter...hahah... vi stängde av efter 15 minuter.... spolade fram lite för o se om det blev nån action, men nåt sånt existera inte i filmen.

I lördags ringde vi mamma vid fyra o fråga vad de skulle göra. Så vi bjöd in oss själva på middag o för o titta på melodifestivalen. Vi blev kvar där till halv två.... :)
Min favorit Linda Pretchard gick inte vidare. :(
Jag o barnen dansa hej vilt till Ola & Linda o även till inlednings-showen med Perelli, Nanne & Sonja. Har man inte varit ute o svängt sina lurviga på bra länge, så måste man ju dansa nånstans. haha
Sen när låt 4 kom.. så lessna barnen o gick iväg o lekte med varann istället.
Var väl den tråkiga låten som gjorde att de ledsna... den tråkiga snark-låten som gick vidare till final. Med den där gruppen, som man aldrig förstod att det var en grupp, utan trodde han sjöng själv med sina trasiga jeans. ;)

Al-fakir var ju bra att den gick till final, ola var väl sådär..låten var bra men inte olas röst. Han kan verkligen inte sjunga.... Jessicas låt var snarklåt den me... Ekborg var helt ok... sen kom jag inte ihåg vilka fler det var som var med. Men de var tråkiga i alla fall. :D

När melodifestivalen var slut, så satte sig barnen (och Hanna hihi) o titta på youtube...alfons, pingu, crazy frog m.m. m.m....
Jag var tvungen o smyga dit med Wilma också...


Fast barnen var toktrötta, så vägra de somna... förstår inte varför Emilia aldrig kan somna självmant... hon vill ligga i sin säng, eller så måste man vara på väg nånstans, antingen att hon somnar i bilbarnstolen, i vagnen eller i famnen när man är ute o går... aldrig i famnen om man sitter still i soffan eller nåt...

Var det godiset som gav dem socker-kick.. att det var därför de var vakna så länge allihopa... Vi som t.o.m. bädda upp madras, kuddar o täcke framför youtube, så de kunde somna där... men nä, istället satt de där med tunga ögonlock allihop, o tuggade på godis som de till slut slutade tugga på också av trötthet, o kämpade på mot tröttheten....
Det sjuka var att klockan gick så fort, vi tänkte vi skulle åka hem senast kl 23... men så blev det inte.. helt plötsligt var klockan 0130, o ALLA barnen förutom Wilma var vakna... så då fick vi lite bråttom iväg. Emilia somna i min famn på väg till bilen.
Usch, kände mig så dålig som låtit henne varit vaken så länge...

Hur länge tror ni hon sov på söndagen???
Hmm.... var tvungen o gå in o väcka både henne o Roger kl.1130.
Jag o Wilma hade varit vakna sen kl.9.

På söndagen var det kalas hemma hos Ida (Rogers brorsdotter, Emilias & Wilmas kusin).
Hon fyllde 15 år o vi hade köpt halsband, örhängen o en snygg "scarf" man har runt halsen. Sånt som alla går med nuförtiden. :) Det var omtyckt i alla fall, vi sa att hon måste verkligen säga till om hon inte gillar nåt av det. För det är skitsvårt o köpa nåt som man vet att någon annan ska tycka om. Alla har ju så olika smak... Men hon tyckte allt var skitsnyggt. Så bra! :)

Väl hemma var det full rulle på Emilia. Hon sprang runt som en duracell-kanin.

Jag o hon dansa igen. hihi. Vi sprang o lekte kurragömma, sprang o jaga varann... Emilia är så rolig.... hon kommer fram till en o viskar "Emilia kommer o tar dig, nu kommer monster".....

... o så får man springa iväg o hon springer morrande eller väsande efter. hihi.. vet inte var hon fått det med monster ifrån... :D

Kommentarer till mig
Postat av: ullisar

haha! om jag får gissa så skulle jag tippa på monster från Laban va?



:D



va fint här är förresten! jättegulligt foto här ovanför också, med systrar i hemstickade (?) tröjor :) hur gamla är tjejerna där?

2010-02-09 @ 22:17:38
URL: http://ullrika.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0