Lite konversation vid matbordet

Jag: "Idag ska du få lite mat med morötter i...så nu får du tugga lite, Wilmis."
Emilia: "Wilma kan inte tugga...hon har inte långa tänder....*lång tystnad*....Wilma har bara små...små öron o vi har långa öron, mamma"
Jag: "aha, okej" *ler*
Emilia: "Vill du ha långa öron mamma?"
Jag: "haha....nä, helst inte... *vänder mig mot Wilma* "Vad duktig du blivit på att tugga, Wilma"
Emilia: *jätte-entusiastisk* "NUUU har hon långa tänder"

Ibland har man helt underbara dagar.... mycket skratt blir det... :D


Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Underbara unge!! :)

Åh jag saknar er bara mer och mer ju mer sånt här jag får läsa <3

2010-08-17 @ 22:21:37
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: ullisar

haha! visst säger de så underbart kloka men ibland helt obegripliga grejer. men, några dar efter såna här tokigheter kan jag få en aha-upplevelse: typ, aha! det var såå hon menade!



ps. en grej jag måste fråga dig, visst är det så att Emilia också tittar på Laban? har hon också börjat få helt galna ilsk-utbrott á la Labolina (särskilt när Millimina är borta)? jag blir tokig på Maali när hon skriker sådär. men nu har jag förstått att hon nog härmas... och därmed är Lotta på Bråkmakargatan VERKLIGEN bortplockad ur filmhyllan här hos oss!

2010-08-18 @ 10:55:43
URL: http://ullrika.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0