Gunnes Gård

Gunnes gård är ett friluftsmuséum i väsby, som är en rekonstruktion av en vikingatida gård från början av 1000-talet e Kr.  O så är det några djur som går runt där, hönor, tuppar, getter, lamm, kor, grisar.

Gick dit med Linda o hennes 2 barn, o så Jonathans flickvän Melissa. hihi

Emilia älskar bockarna bruse, men o klappa våga hon sig inte på....

Mary var däremot en tuff tjej :)


In till kohagen våga hon sig inte på heller, höll sig på säkert avstånd medans de andra gick in.

Gunga var däremot roligare.

Vi stannade o grillade i ett av husen, men blev attackerade av getingar så vi packade snabbt ihop så fort vi ätit klart.(Emilia hade 3 stycken på huvudet samtidigt) så jag fick panik att hon skulle bli stucken.... blir jag själv bryr jag mig inte, men ingen får sticka mina små bäbisar ;)
Blev snabbätning av korvar med bröd. :D

EFter det gick vi till en lekpark så de fick springa av sig lite... o sen gick vi ut i blåbärs-skogen.
Jag fick ihop hela 6 dl... hur länge kan vi ha hunnit plocka innan Wilma vakna, 30-40 minuter kanske....
Men jag fick ihop till en hel blåbärspaj i alla fall. Mums, riktigt smarrigt blev det med blåbärspaj o havreglass.


Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0