Emilia back at kindergarden

Emilias sommarlov är schlutt.... o hon börja igår igen.
Jag fick sitta med på morgonsamlingen, hon vart så blyg när hon såg alla o gömde sig i min famn..Wilma däremot satt o titta nyfiiket på allihopa..., o när de sprang ut på gården så kunde jag säga hejdå till Emilia när hon skulle iväg o gunga. Då var det inga problem alls.
Allt hade gått superbra... hon var barn nummer 2 som somna på vilan...haha..o hon som inte sover alls på dagarna när hon är hemma med oss. :)

Idag var det lite svårare o lämna, men det var inget jättegråt.. lite ledsen var hon, men gick bra o titta igenom fönstgret när jag gick. Men vinka ville hon absolut inte.
Hennes farmor hämta henne idag, eftersom hon ville ha henne ikväll.
Idag har Emilia lett morgonsamlingen (om hon tordes vill säga) då ropar de upp alla barnen för o se vilka som är där, vilka som är sjuka eller har semester med hjälp av små trasdockor som vi duktiga föräldrar knåpat ihop. :P
De väljer 2 sångpåsar som alla barnen sen sjunger... o så bjuder hon på frukt till alla...går runt med fruktskål med äppelbitar eller vad de nu har däri.... berättar vad det är för väder ute osv osv..


Emilias finfina docka :)

Imorgon o nästa vecka är det Emilia hinner gå på dagis... sen blir hon hemma i nästan 3 veckor igen..för 31 augusti bär det av till Turkiet, Alanya för hela familjen....
Nästan hela min familj är där nere samtidigt... mamma, pappa, lillasyster Hanna, storasyster Caroline med sin sambo Olof o deras 2 barn Martin & Linnéa...fast mamma o pappa stannar i hela 3 veckor, vi stannar bara i 2.

Kommentarer till mig
Postat av: ME&MY

Millie grät massor igår när vi lämnade. Så olikt henne men pedagogerna sa att det inte alls är ovanligt att det blir så efter sommaren och just i hennes utvecklingsfas. När jag ringde sen sa de att hon varit ledsen ca 10 min och sen var det bra, hade somnat direkt på vilan sen också. Skönt, hoppas det går utan gråt idag. Innan sommaren sprang hon in på dagisgården och "glömde" en redan vid grinden, ville knappt bli hämtad. Jag vill ha det så igen för min sinnesros skull. M får lämna idag så jag slipper se henne ledsen.



Lyllo lyllo lyllo er som ska till Turkiet, 3 veckor förstod jag det som?! Fii fanen vad somliga har det bra!!

2010-08-19 @ 07:32:14
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0