Ha inte barn under 1 år framåtvända i barnvagn

I förra veckan fick jag uppleva orsaken till varför.
Hämtade Emilia på dagis i tisdags förra veckan, o så tänkte jag att Wilma skulle få se lite framåt när vi körde.
Gick jättebra tills det börja blåsa lite, lite..då hörde jag hur hon drog in luften inåt, sen kommer aldrig luften ut igen.... usch lät skitläskigt, så jag vände fort tillbaka henne åt andra hållet. Så hon satt o titta på Emilia istället, som stod på sin ståbräda.

Prova själva o blås lätt i ansiktet på er bebis..så ser ni hur den drar in andan... han/hon kan inte andas.


Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Märker på Leon att han får svårt att andas när man lyfter upp honom ur vagnen och även ibland när han hänger i sin babybjörn. Kan tänka mig att det blir ännu värre om de sitter framåtvänd i vagnen.



Härligt foto på flickorna :)

2010-04-28 @ 21:11:13
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0