Maratonlöpare med knappt 2 veckors träning

Emilia körde nästintill en maraton-runda här hemma igår kväll.
Man märker hur lycklig hon är av att kunna gå.....
Hon började först 15-20 minuter runt, runt, runt vårt vardagsrumsbord....för att sen, minst lika länge, springa runt, runt, runt i cirklar genom hall, kök o v-rum....hon var som en uppskruvad duracell-kanin med tusentals reservbatterier... världens energi....
Vart kom allt det ifrån..???
Give me some....please!!!!
Själv har jag hamnat i någon trötthets-svacka....ständigt trött....

Tänk om vi hade gett henne det här när hon sprang, som i vasaloppet....då hade hon fortsatt springa hela natten...

Man blir glad av blåbärssoppa....för det är ju så gott!!!


O det här var vid hennes läggdags-tid.... o ändå somna hon på 20 minuter i sin säng igår kväll.
Hon är så duktig med nattningen nu... vi lägger henne i hennes säng, sen lägger sig en av oss (den som sköter nattningen) i vår egen säng o läser en bok (inte för Emilia måste jag poängtera då)..o Emilia ligger o pratar med sin lilla gosse-kanin, kanske pratar hon om dagen för den.... kanske lugnar hon den o säger att det inte finns några spöken...o om det finns några spöken så är det bara laban eller labolina...hihi....jaja, ialla fall..sen börjar hon lägga sig tillrätta o så hör man henne börja snarka.
Snart kan vi nog börja gå ut ur rummet misstänker jag....Vilken lycka! Få längre kvällar......

Emilia har lite olika varianter på huvudbonader....
mammas mössa....

....eller kanske en kjol...


Kommentarer till mig
Postat av: rebecka

Jaa, hon har lärt sig gå så fort tycker jag, bara på en vecka eller nått har hon liksom kommit på hur man ska göra :) NU väntar vi bara på att hon ska börja gå mellan saker frivilligt och inte bara då vi "tränar" henne. haha



Haha, ja filmerna från kalset är kula ;D Hon var så vild hela tiden och älskade ballongerna :p

hon bet sönder nästan alla så de låg men nästan ingen luft kvar i hennes tält, såg ut som gamla skruttiga tantbröst :D Haha



De är inte lätt de här med nattningen, känns som att alla har lite problem med det.

Jag hoppas vår tur med nattningen håller i sig även då vi åker utomlands :D



2009-03-17 @ 17:55:48
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: Johanna

Åh vad go hon är, sötfisen!!

Jag är oxå inne i värsta tröttfasen, somnat tidigt 3 kväller i rad men ändå hjälper det inte =(

PMS gissar jag...

2009-03-17 @ 18:19:24
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: ullisar

va roligt att läsa att det funkar fint att somna! har för mig ni haft det så struligt förr? (men jag kanske blandar ihop Emilia med nån annan... :)



med tanke på att vår egen unge vägrar sova just nu känns det extra gött att se att det finns dom som får sova på nätterna!



krams!

2009-03-24 @ 22:36:55
URL: http://akirllu.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0