Filminspelning i torsdags - VARNING LÅNG TEXT!

Emilia blev uttagen till Barncancerfonden, för filminspelning och fotografering... :D
MEN....det är ingen garanti ännu att hon kommer med i TV och i tidningar. Det förstår ni när ni läser allt nedan.

Vi skulle vara borta i Independent Studios, i Nacka kl.9.00.
Eftersom vi skulle ta bilen (jag och Emilia) och med tanke på att vi bor på andra sidan stan...o måste igenom hela morgontrafiken, så åkte vi hemifrån kl.730 redan. Och tur var väl det, för vi kom till stället kl.840.
Kan säga att hemresan gick betydligt snabbare. Var hemma på 30 minuter. Lite skillnad! :)

När vi kom dit, hade de frukost framdukat, så det var bara o äta om vi ville ha. Emilia fick en yoghurt o lite apelsinjuice. Själv tog jag bara ett glas apelsinjuice. 
De visade oss till logen, där alla bebisar med föräldrar kunde förvara alla väskor, och byta blöja o allt vad vi nu ville göra.
O så var det bara o vänta på allt som skulle hända.
Emilia sitter o njuter på bänken (ovetandes om hur mycket hon ska få sitta under hela dagen) o dricker vatten. Vilket det blev mycket utav under dan.


Vid 930 sminkades barnen... vilket betydde att kamma håret. :)
Emilia fick även täck-creme (heter det så?) på sitt ärr på näsan.
O så fick de en varsin vit body, som de skulle ha på sig. Stl 86 för Emilia..hon växer så det knakar. :)

Var en lång väntan, eftersom kamerateamet skulle fixa med ljus, miljö o allt vad det nu är. Är inte så insatt i allt det där.


Vid 1030 först fick de sätta sig i matstolarna, där de skulle sitta medans allting filmades, vilket tog max 10 minuter.
Emilia var i första gruppen med bebisar. De hade även 3 extra bebisar, ifall någon skulle behöva bytas ut pga kinkighet eller annat.
Men nu skulle de testa ljus o allt, innan första filmtagningen...
Än så länge är Emilia glad i alla fall. :)


Nu var allt klart. Dags för första inspelningen.
De beslutade sig för att barnen skulle sitta utan bodys, bara i blöjorna.
Så vi tog bort bodysarna, och då var det kört för Emilias del.
Hon störtböla, och ville absolut inte sitta i stolen. Jag försökte få henne glad i ca 5 minuter, och så sa regissören att tyvärr måste vi byta ut henne. Ingen inspelning för henne.
Så vi gick ut och tittade på TV-monitorn utanför, där vi kunde titta på de barn som satt inne o filmades. Man såg det som syntes i kameran. Var kul o titta på. Efter ca 20 minuter, gav jag Emilia en banan. De hade ett bord framdukat med frukt, saft o kex o sånt.
Då kommer de ut från studion, och frågar efter Emilia. Hon får komma in nu igen om hon vill.
- "Vi får nog hoppa över. Tyvärr. Jag har precis börjat ge henne en banan, så det kommer inte funka just nu", säger jag.
Vet att eftersom jag bara hade hunnit ge henne en tugga, så skulle hon bara börja gråta igen, om vi gått in.
Så då tog de in ett annat barn istället.
Tänk själva - fresta henne med en tugga banan, hon som blev överlycklig av att få en banan. O sen bara ta bort den helt plötsligt. Nä, det går inte!

Jag hade precis gett henne bananen, gått o skickat ett sms till Roger, att tyvärr blev det ingen filminspelning för Emilia. Vi får hoppas på fotona istället.
Då kommer de igen o frågar efter Emilia. Nu provade vi o gå in.
O jag vart helt chockad. I en hel timme satt Emilia snällt i stolen. Hon tittade in i kameran, klappade händerna, pratade, pekade....
Bananen gjorde susen! Det var energi hon behövde! ;)

Regissören utbrast att det här är första barnet som verkligen tittar in i kameran hela tiden. Och ville att mammorna till de andra 2 barnen skulle få sina barn att titta in i kameran.
Mitt knep var att säga "titta bilen, Emilia", när "film-bilen" med kameran kom på rälsen. O sen skötte hon sig själv, för så fort "bilen" börja röra på sig, så vart hon nyfiken o följde den med blicken.
Det är bra att ha nyfikna barn...hihi

Var hur varmt som helst inne i studion, svetten bara rann på mig. Tur att barnen satt bara med blöja. Gav Emilia massa vatten mellan varje tagning. De tog hur många tagningar som helst.
Är så imponerad av alla barn som hade tålamodet o sitta stilla o snällt i sina stolar i den värmen o hetsen som var där inne.

Sedan skulle de ändra på hur stolarna stod, och göra ytterligare en inspelning (med flera tagningar förstås) och då valde de Emilia och en annan tjej.
Detta tog ytterligare en halvtimme. Sista tagningen var Emilia kinkig, men tydligen gjorde inte det något, för här skulle man bara se kropparna och inte huvudet, vad jag förstod det som.

Vad säger Emilia? Frågar hon om tips från sminkösen, eller säger hon sina önskemål om make-up kanske..? hihi...
antagligen pratar hon om (kamera)"bilen". ;)


HÄnde en rolig sak under inspelningen.
Tjejen ovan, bredvid Emilia, ställde sig jätteofta upp på stolen. Och då ropade regissören ut att hennes mamma måste få henne o sätta sig ner.
En av gångerna, när hon ställer sig upp, så tittar Emilia på henne, pekar och säger "sitta!". hihi... var lite kul...

Vid 12.45 kom vi ut från studion. O då fick vi lunch. Potatismos, köttbullar med brunsås och lingonsylt. Gott!
Vid halv två ungefär var det dags för foto-tagning. Emilia var inte med första 5 minuterna på det... sen satt hon där både med body, utan body, de flyttade på stolarna ett flertal gånger, och provade olika bilder. Så där satt hon i ca en timme till.
När det var dags o ta av bodysarna igen, så upptäckte jag att Emilia hade bajsat, så då gick jag iväg med henne för o byta blöja, och de bytte ut henne till ett annat barn. O när jag kom upp igen, så var allting klart.

1430 kom vi därifrån. Så det var en lång dag. Både jag och Emilia var supertrötta.
Jag hann bara backa ut bilen från parkeringen, så sov Emilia i bilbarnstolen. :)

Eftersom Barncancerfonden är en förening, som enbart tar emot gåvor och bidrag, så var det självfallet ingen lön.
Vilket vi var informerade om innan castingen.
Men det kändes bra att göra detta, eftersom detta är för något bra. Att få folk o bidra med pengar till forskning inom barncancer.

Fast Emilia (och föräldrarna) fick en liten goodie-bag som innehöll allt detta:

- Nalle
- 2 nyckelband (eller vad heter det).
- Hopprep
- Star Wars-plåster
- Vykort
- Nalle-kalender 2009
- 2 kaffe-påsar
- Tidningen "Family Living"
- Tidningen "Mama"
- 2 biobiljetter med 2 gratis-popcorn-menyer.
- Barncancerfondens egna tidning "Barn & Cancer".

Tack snälla Barncancerfonden för att vi fick vara med på denna roliga dag!
Nu håller vi bara tummarna att Emilia kommer med på reklamfilmen (som kommer sändas fr.o.m mitten av mars i TV4) och reklamen, som kommer hamna i olika tidningar.
Gäller ju att alla barn på bilderna klaffar och blir bra. Så det är inte någon säkerhet att Emilia kommer med på någon utav dem.


Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Åh så duktig hon är, lilla sötnosen!! :)

Såklart väljer de att visa Emilia i tv.. finns ju ingen sötare flicka :)

2009-03-09 @ 18:57:25
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: ullisar

va spännande att få läsa! håller tummarna för att hon kommer med, så kan jag berätta för alla att jag "känner" en kändisbäbi! :)

2009-03-09 @ 23:03:07
URL: http://akirllu.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0