Barnkalas i söndags

Idag fyller JOnathan 3 år.... STOOOORT GRATTIS till 3-åringen.



Men redan igår var vi på kalas (smartast o ha till helger när de flesta är lediga).
Det är min syster Lindas son som fyller år.

Jonathan älskar pirater, så hans tema var självklart "Pirates of caribbean". :)
O barnen (alla kusiner) fick ett eget litet bord i köket o sitta i. T.o.m. Emilia klarade av o sitta där inne helt lugnt.
Trodde aldrig det, eftersom vi vuxna satt ute i vardagsrummet (såg henne från där jag satt).... men jag har visst un'derskattat henne. Sorry min älskade Emilia!



Hon fick 4 mariekex, en bit tårta och en banan... o hon glufsade i sig ALLT!!! :D
Vatten var drycken... har provat med läsk. Fast det är bra att hon inte gillar det. Hon spottar o fräser när hon får läsk i mun. haha.


De större barnen äter så mycket fortare än vad Emilia gjorde... de hade nog bråttom att börja leka. 
Vilket är förståligt...barn e ju fulla av spring, o speciellt när de träffar sina jämnåriga kusiner.


Så vi lyfte in Emilias matstol (som går o ha i 3 olika positioner) till vardagsrummet, så hon fick sällskap när hon åt.


Sedan var det paketöppning....o då samlades ALLA barn i sängen....hihi... ;)


Presenterna bestod självklart av alla Jonathans favoriter... det som har att göra med pirater, spiderman och riddare. På bilden ovan ser ni att han håller på o öppnar ett paket.. men han har lite svårt att slita sig från draken, som han håller i med andra handen. hihi...

Innan vi gick ville Emilia hjälpa till o städa upp lite...


Om hon hade fått , hade hon åkt hem med Jonathans present - sparkcykeln. :)


Emilia poserar hemma, innan vi gick till kalaset.Hon hade samma klänning på lördagen, hemma hos sin farmor, som fyllde år då.

Klänning som hon fick av sin mormor o morfar på 1-årsdagen!

Emilia fick en liten goodie-bag också på kalaset. Hon är ju för liten för godis, som de andra barnen fick.
Så istället fick hon en röd ballong och en studsboll, som var formad som ett ägg.... den har hon skrattat gott åt här hemma, när vi försöker kasta den till varann.. men den studsar åt helt andra håll.... haha

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0