Varför lära sig gå?

..när man kan ta sig fram på det här sättet.... ;)



Vi har bäddsoffan utbäddad, o sover i den nu när Emilia är sjuk...
Hon vaknar varje kvart i princip..o för att vi ska slippa springa skyttetrafik mellan vardagsrum o sovrum hela kvällarna från 7 på kvällen tills vi går o lägger oss, så har vi valt o ligga ute i bäddsoffan istället.

Så kan vi se på TV på kvällarna. O ta hand om Emilia i samma rum....
Känns jättesmidigt o skönt o göra så.... ;)

O sen har jag lite jobbigt för o låta henne ligga ensam i sitt rum när hon är så dålig. Får för mig att hon riskerar att kvävas i sina egna spyor.
För någon månad sen när hon blev sjuk, så vaknade jag på natten av att nånting lät... då låg Emilia o gurglade i sina egna spyor.... var riktigt otäckt....o hon vaknade inte ens, fast jag lyfte upp henne o kastade henne runt på sidan...lyfte över henne till vår säng, när hon hade spytt klart, o hon sov lugnt vidare utan o vakna en gång. Men jag tyckte det var riktigt läskigt - tänk om inte jag hade vaknat.... hade hon drunknat i sina spyor då???

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

usch vad obehagligt med spyorna.. :/ förstår att du inte vill låta henne ligga själv.

2009-01-04 @ 20:17:18
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: tess

Hahhah, vad söt hon är=) Hoppas hon är frisk nu..<

Postat av: ullrika

usch hemska tanke. jag har för mig att jag läst nånstans att små barn inte kan drunkna i sitt kräk. nåt med att det låser sig i halsen. men det kan vara så att jag försöker inbilla mig det bara, för att trygga mig själv..



söt som en godisbit är hon iaf. och min Maali tar sig fram exakt såhär. alltid. går inte heller (fast hon är fjorton månader om några få dar). själv alltså. med stöd han hon promenerat rätt stabilt i ungefär ett halvår. rest sig själv och gått mot väggar och med gåvagn sen oktober. så. gissar hur många gånger jag hört "hon kommer att gå närsomhelst!". jodå. närsomhelst. jupp.



tjo!

2009-01-05 @ 21:38:42
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Daniel

hej din fusktratt! Båda fotsulorna ska vara i golvet! ;) Men attans så gulligt!

2009-01-06 @ 22:04:20

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0