Var hittar man en vinteroverall?

Vi har varit o letat efter vinteroverall till Emilia.... men inga affärer verkar sälja vinteroveraller längre.
O vi behöver stl 86 till Emilia.....
Åååååhh....blir så irriterad! Varför slutar alla sälja overaller fast vintern fortsätter hur länge till som helst....!!!!
Bara kokade när vi sprang runt i affärerna... var i Sollentuna och i Väsby o letade... men ingenstans!
Har till o med letat efter ny mössa, vantar o tossor... men inte ens det finns!!

Någon som har något tips??
O jag vill inte ha en röd overall, eftersom vi har rosa mössa, vantar o tossor. Är allergisk mot rosa o rött ihop!!!

Nu undrar ni varför vi ska köpa ny overall eller mössa/vantar...
Svaret är att Emilias brun/rosa overall gick sönder i dragkedjan.
O vi har fått låna en röd overall av syrran, MEN...som sagt vi har en rosa mössa. O jag vill inte ha rosa o rött ihop.
emilia ser ju ut som en hillbillie med det ihopa.... sorry!
Men jag vill att Emilia ska ha snygga kläder o snygg färgkombination. Vill inte slänga på henne vad som helst, bara för att hon är ett barn, o inte kan säga till om det!


Kommentarer till mig
Postat av: Sofi

Jag lyckades hitta en på Kapp Ahls rea.. men det var urplockat redan då för två veckor sedan.



Men har du kollat Ellos eller laRedoute??



2009-01-18 @ 08:22:50
URL: http://sofin.wordpress.com
Postat av: rebecka

Jag rekomenderar TRADERA! :)

2009-01-18 @ 09:22:21
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: linda

Jag har ett par lila byxor och en rossa jacka.

Men kansk för mmycket färger?

Är size 86. Slå en pling så plockat jag fram deni mitt enorma berg av utväxta kläder (borde nog ta mig i kragen och sälja dessa, men har inte orken och tiden).

2009-01-18 @ 09:44:04
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: Carro

Du behövde inte låna overallen om du inte ville ha rött. Varför köpa rosa mössa när man har röd overall....När man inte har mycket pengar, så får man göra det bästa av det och då kan man inte tänka på hur barnet ser ut alla gånger. Det viktigaste är att de inte fryser.

2009-01-18 @ 11:47:20
Postat av: Carro

Det är någon som vill ha tillbaka Reima overallen (som 3barn har använt och inte gått sönder) och bilstol, så han kan sälja dem och få lite pengar. Ni använder det ändå inte, så det kan väl vara skönt att slippa dem då.

Det enda stället som jag kan tänka mig har kvar overaller är Polarn o Pyret, men då kostar det.

2009-01-18 @ 12:00:19
Postat av: Carro

Nu är det jag igen :)

Gå in på nätet och kolla. Såg att att www.ellos.se har kvar overaller och det var rea på dem.

2009-01-18 @ 12:05:40
Postat av: Tess

Jag använder polarn & pyrets utterkläder till Bella. Kolla om där finns något på rean..

2009-01-19 @ 11:17:07
URL: http://isabellnicole.blogg.se/
Postat av: Johanna

varför inte bara köpa ny mössa och vantar och fortsätta låna overallen?

2009-01-19 @ 17:15:07
URL: http://www.desbarrar.blogg

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0