Kissar på skötbordet

Emilia har börjat med något nytt.... hon har aldrig (förutom när hon var 1-2 månader gammal) kissat utanför blöjan.
Med det menar jag att.... när vi ska gå o byta blöja på henne, så antingen direkt efter man tagit bort gamla blöjan eller precis har torkat klart o allt, o ska sätta på nya blöjan, så kissar hon ner skötbordet o handduken hon ligger på.
Hmm....varför har det blivit så? Helt plötsligt bara...senaste 2 dagarna...
Hon är även alldeles röd i rumpan.....så vi smörjer in med salva o sätter på puder.

Beror det på att vi har så kallt här hemma? Att hon blir kall o kissar?
Eller har hon fått någonting...urinvägsinfektion? Fast det kanske inte funkar så.... har ingen aning... :)

Någon som har någon idè??


Kommentarer till mig
Postat av: ingela

Ja, jag har ett förslag. Tokigt kanske, men om ni har potta kanske hon kan få kissa i pottan istället. Ta av blöjan och sätt henne på pottan direkt. Eftersom hon alltid kissar när blöjan åker av. Kanske lite tidigt med pottträning men ...varför inte?

2009-01-10 @ 18:17:27
URL: http://vingela.blogg.se/
Postat av: therese

Bella kissar oxå nästan varje gång jag tar av henne blöjan och ska sätta på henne en ny. Men då är hon stående på golvet. Har aldrig hän på sköt bordet.. Hoppas det bättre för er!

2009-01-10 @ 19:41:42
URL: http://isabellnicole.blogg.se/
Postat av: rebecka

Vaa? Har ni 16 grader inne? Är det sant?! :)

Vi har 22 grader.



har bestämt att NÄSTA FREDAG ska jag sluta att kvällsamma och sen när det funkar så slutar jag med morgonen och den tror jag blir den allra svåraste...

Låter smart det du skrev att amma efter gröten, kanske testar det.



Vi tänkte att om hon vaknar vid 5 på morgonen då hon brukar vakna och vilja amma ska vi ge välling istället, max 110 ml så hon inte vägrar gröten sen vid 8. Men man kanske inte ska ge nått då?

Risken finns ju att hon då skriker i 1-2 timmar så ingen får sova nått :P



Det vore sååååå skönt om Moa sov till 8 på mornarna. Eller iaf kl 7.. non stop.

2009-01-10 @ 20:38:35
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: Mindy

God kväll..Tråkiga nyheter att berätta..Fick reda på ul att det såg inte bra ut på våran bebis så vi hade inga andra vägar att välja mer än avsluta allt & allt är över innan nyår..så jag håller på att läkas så man kan snart börja om på nytt igen..Vi ger oss inte förs det kommer ett foster i magen igen på mig :)

Så våran älskade dotter är en ängel bebis som övervaker oss o ser till så vi skapar oss ett syskon till henne snart.kram kram

2009-01-10 @ 20:46:11
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Emma

Fin blogg du har!!

_______________



Kolla in mitt inlägg med bild på fyra spökansikten!

Bilden är tagen med en helt vanlig digitalkamera och det skulle vara jätte skojj om du kunde kolla inlägget och berätta vad du tycker om bilden..



inlägget heter; 4 spökansikten i en bild! SAMTIDIGT!





Berätta gärna också för andra om min blogg och det inlägget - det skulle vara jätte roligt att få veta vad andra tycker om de :)



tack så mycket!

2009-01-10 @ 21:04:40
URL: http://emmaaoi.blogg.se/
Postat av: Emma

Fin blogg du har!!

_______________



Kolla in mitt inlägg med bild på fyra spökansikten!

Bilden är tagen med en helt vanlig digitalkamera och det skulle vara jätte skojj om du kunde kolla inlägget och berätta vad du tycker om bilden..



inlägget heter; 4 spökansikten i en bild! SAMTIDIGT!





Berätta gärna också för andra om min blogg och det inlägget - det skulle vara jätte roligt att få veta vad andra tycker om de :)



tack så mycket!

2009-01-10 @ 21:04:49
URL: http://emmaaoi.blogg.se/
Postat av: Tess

då måste ni kolla in jysk, de har rea nu så vi ger 3500 för ett ekbord och 6 svarta stolar (det kostar egentligen 2800 för bordet och 4 stolar men vi vill ha stolar så köper till två separat), kolla in jysk.se, man kan gå in på deras reklamblad via hemsidan, bordet heter liva och stolarna floria! du kan väl skriva till mig om du hittade det :-)



noah börjar dagis den 2 feb men inskolning den 19 jan hua



ha en fin helg! kram

2009-01-10 @ 22:31:03
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: linda

kan vara kylan, kan vara urinägsinfektions(men å trror jag de kissar hel tiden småskvättar, fast hur kollar man detnär de har blöja?)

Men jag skulle oxå satsa på pottan! (ja, jag gillar pottan!)

Testa och se. Kanske funkar. VAd har man att förlora? Lyckas det slipper ni utgiften för blöjor iaf....alltid ett plus. :-S



Tyvärr vet jag inte så mycket om det. Men får de röd rumpa/pung/snippa ska det vädras, Det vill säga hon ska springa utan blöja.





Vafan..jag "pottrtränade" JOnathan när han var 3 månader. OCh han vart torr, eller på god väg. Skulle jag ha fortsatt så hade han varit torr vid 1 års ålder! Men jag vart ju helt slutkörd psykiskt och fysiskt. Så la av.



OCh vill du höra nåt positivt när vi ändå snackar kiss. JOnathan börjar säga till nu när han ska bajsa. 6 månaders påbajsande och en himla massa kalsongbyten beöjar ge me sig nu. :-) Hanhar inte kissat i sina kalsonger på 1 vecka!!!HAr inte hänt sen han började på dagis i hösas efter sommarstäng.

So i am happy!

2009-01-11 @ 14:21:17
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: linda

skyll inte på mig, skyll på miniräknare.

dags att införskaffa en ny kanske? Haha

Eller så slant väl fingret som är alltför hårt lindad(du vet min problemhandled igen)....

Imorrn ska jag på upprop! Tihi...nervöst!!

2009-01-11 @ 23:44:27
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: ullrika

direkt när jag läste ditt inlägg tänkte jag "potta"! satsa på en som är riktigt bra (typ BabyBjörn med ryggstöd och smidig pottdel). den kostar en del, men det är det värt.



vi har pottat sen i augusti (då var Maali nio månader ungefär). inte för att få torr eller blöjfri egentligen, utan för att hon alltid varit (och är) så stenhård i magen. det var mycket lättare för henne att bajsa sittande än i blöjan. sen dess har hon i stort sett alltid talat om när hon vill gå på toa. görsmidigt! för alla! för finns ingen potta sätter vi henne på toaletten :)



och jo, hon har fortfarande blöja ju. funkar jättebra med pottan, men hon berättar inte lika tydligt när hon ska kissa. kanske är nån som har bra tips på träning för det?



krams och lycka till!

2009-01-12 @ 01:49:16
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tror vi har en likadan väckarklocka ;-)

2009-01-12 @ 20:46:35
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: ullrika

vill bara säga hej och då å vi ses om nån vecka när vi kommer hem igen :D



massa krams sålänge!

2009-01-13 @ 23:28:37
Postat av: therese

kolla in min blogg, du har en award

2009-01-14 @ 11:30:20
URL: http://isabellnicole.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0