Jag o Emilia på kurs igår

Mitt jobb hade en kurs igår, eftersom vi har fått dåliga resultat på vår arbetsplatsundersökning.
Chefen fick sämsta tänkbara betyg, medarbetarna o hur nöjd man var med sin arbetssituation mm mm fick också dåliga betyg.
Så vi blev ivägskickade på kurs, hela ekonomiavdelningen och receptionen.

Emilia fick snällt följa med, eftersom jag inte fick någon barnvakt. Men hon verkade nöjd ändå.... :)
Föreläsaren var kanonbra.... han kom med bra exempel o tips.


O medans vi satt o lyssnade o diskuterade, så satt Emilia nöjt på golvet o lekte.

Ibland ville hon upp i mitt knä, så vi kunde bläddra i en bok tillsammans, eller hoppa upp i någon annans famn. Hon kröp runt bland allihopa, förutom vår chef Ulf. Hon var liiiite rädd för honom, haha...

Vi var på Gröna Lund, deras restaurang Kaskad. Kolla in vilken utsikt vi hade... emellanåt fick jag ju sitta o leka med Emilia, o gå runt lite med henne inne på restaurangen. O då tjöt hon högt när hon såg de stora Finlandsbåtarna, som åkte precis utanför...


Hon hade egna små upptäcksfärder också...


Ser ni henne? ;)


Reklam för Mer, kanske?? hehe


På lunchen var vi på en riktig fin-restaurang, restaurang Carl Michael. Första gången Emilia fått gå på lyxkrog. :)
Lunchen kostade allt från 95-255 kr. Mitt kostade "bara" 139 kr, o jag tog kåldolmar med potatispuré, rårörda lingon och steksky. Mums,mums...supergott var det.... längesen man åt nåt så gott..(Jobbet betalade, så jag kanske skulle tagit det dyraste...hihi).
Vi satt där i en timme, och Emilia fick äta spaghetti o köttfärssås, med efterrättspuré.
Mina arbetskollegor i mitt bord, blev så imponerade av Emilia. Att hon satt så snällt på sin plats, pratade lite emellanåt, men satt mest tyst o koncentrerade sig på sin mat. O sen satt hon bara o tittade på oss andra när vi åt, o drack lite ur sin nappflaska.
De vart även impade att hon inte kladdade något överhuvudtaget....

Klart hon är duktig, vår väluppfostrade o supersnälla dottra som vet hur man beter sig på restaurang... hihi...

Eftermiddagen, från kl.13, fortsatte vi vår kurs (Emilia började med o sova i ca 1,5 timme), och 1730 var det dax för kvällsmacka för alla. Värmde då upp Emilias barnmatsburk.
Medans vi satt där o åt av världens största korv/brieost-macka, o de vart än en gång så imponerade av hur snäll Emilia varit under dagen. O att hon hade orkat....
Precis då...flyger värsta spyan ur Emilia...o folk flyger upp lika fort ur bordet, panikslagna ifall det är kräksjuka....o sen börjar hon skita som en tok.... o det gör hon hela kvällen sen (bytte 6-7 blöjor under hela kvällen).
Vid halv åtta kommer vi hem igen.... o då har Emilia skitit på tåget, så det stank i hela vagnen...stackars medresenärer..men framförallt Emilia!! Som fick sitta med blöjan i 20 minuter till, innan vi var hemma....
Så det blev en sen kväll för Emilia... kl. 2100 lyckades vi få henne o somna.
Jag var helt slut, men hon var piggare än piggast....

Var så kul när vi satt på tåget.. Emilia log brett mot alla som gick förbi oss o sa "hej" (hennes nya ord).
En tant svarade tom tillbaka "Hej"...o sen fråga hon efter nån sekund... "sa hon verkligen hej?"...
Emilia fick till o med tonårspojkar o dra på smilbanden....

Kommentarer till mig
Postat av: linda

Vad sött hon är! som säger hej! vill oxå höra!

Men nog är hon lugn! Sa till hanna inna att det nog går bra att du har Emilia, hon är ju såå lugn!



jag skulel nog oxå bli nervös om det var kräksjukan.

Skulle nog blivit sålig i magen bara av tankekraften! Haha

2009-01-21 @ 01:16:01
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0