September - Veckan i Turkiet, Alanya

Den här månaden är den stora händelsen vår Turkiet-resa till Alanya.
Vi åkte dit i 1 vecka.
Mina föräldrar var där i 3 veckor, och vi åkte ner för att överraska dem. O det var verkligen en surprise för dem, de trodde aldrig vi skulle komma.
Först misstänkte de att vi skulle komma, men sen när jag skickade ett sms på tisdagen (dan innan vi skulle åka) o skrev att Emilia är dålig, och att vi nu är på väg till läkaren med henne, så släppte de hoppet på att vi skulle komma. hihi...

De stod ute i vattnet som två pelikaner o spanade ut i horisonten när vi dök upp bakom dem o sa "vad står ni här o hänger för?"....hihi... de vart så paffa... o superglada.

En riktig kanonvecka hade vi där nere....
Vi åkte ner 9 september och flög hem igen 16 september.

7-8 september:
På måndagen hade emilia fått massa konstiga utslag på ben, armar, händer, fötter och runt munnen, samt i munnen. Vi visste inte vad det var, så vi åkte till läkaren med henne på tisdagen (8 sept). De sa att det var svinkoppor... men så såg inte hennes koppor ut när hon hade det på våren året innan.... då var det som stora sårskorpor. De här såg ut mer som massa små myggbett... var inga blåsor eller varfyllda eller nåt. Bara röda små knoppar. Blev inte ens skorpor innan de försvann... vi skaffade ett läkarintyg, ifall vi inte skulle kunna åka dan efter... det kostade 250 kr att få ett sånt. Fick reda på sen att det var höstblåsor... det gick ju på hennes dagis också. Inte ett enda barn som klarat sig från det på dagiset.

9 september:
På morgonen hade utslagen så gott som försvunnit från kroppen... var bara kvar lite runt munnen... men vi bestämde oss för att åka ändå. Så vi packade väskorna, o kl.1430 åkte vi ut till Arlanda. Vi ställde bilen på långtidsparkeringen. Känns värt med tanke på att det blir billigare så än o ta taxi fram o tillbaka. Det kostar 700 kr i så fall, nu kosta parkeringen nåt på 400 kr.
Kunde inte be om skjuts heller eftersom kl 15 på en onsdag så jobbar alla, o när vi kom hem veckan därpå, mitt i veckan det också, så var det mitt i natten... vem som jobbar hämtar då? ;)

Flyget gick 1720 från Arlanda.

På flyget visade de Laban - Bullar & Bång.. .Emilia älskar Laban & Labolina... så det var perfekt med den barnfilmen. :)


10 sept:
Dagen vi överraska mamma o pappa.
Kolla in den muppiga barnstolen e hade på restaurangen...

Är detta en barnportion... hihi... visserligen en portion som passa emilia eftersom hon åt upp nästan alltihop.
Köfte äter hon här.

O melon till efterrätt...


11 sept:
Utsikten från balkongen, där vi åt frukost varje morgon...



....o varje gång vi ätit, så gick Emilia o ställde sig vid balkongräcket o suktade efter poolen nedanför. :)


På väg ner mot stranden

Idag vågade sig Emilia ut i vattnet...


Försökte få henne till skuggan emellanåt - hon ville mest vara i vattnet...


Lunchdags

Vissa dagar avslutade vi dan på stranden med o gå till poolen vid hotellet

Men alltid ett bad i badkaret hemma... för o få bort saltvatten
Bjuder på denna bild...haha kolla in min frajsa

Pappa busar med sitt barnbarn



12 sept:
Moln hela dan o regn på kvällen.
Så den här dan gick vi ut på stan o shoppa...

Cola har hon upptäckt på resan...

Eftersom hela himlen öppna sig den här kvällen åt vi middag på hotellet..
Emilia o jag delar på en virgin mojito

Turkarna gilla hon...tokiga turkar som vi kalla dem.. riktiga spexare som älskar barn


Är det nån roomservice här eller??


13 sept:
Dan börja med moln så vi gick ner till poolen på morgon o bada...

Sen klarna det upp någorlunda..så vi promenera bort till kleopatrastranden...

Sen taxi tillbaka till östra stranden

Kolla in vågorna... inte en chans att jag o emilia badar den här dagen.
På kleopatra var de dubbelt så höga.

Emilia suktar efter poolen igen... min stora mage kom med på ett hörn... är i vecka 28 här.

Ut o äta som alla kvällar....
På flamingo vid stranden


Lite underhållning



14 sept:
En riktig bollfantast...

Här är hotellet vi bodde på... på våning 6



Middag ute igen...Sepon Baari

Lite turkisk dans...

..o med partner...tror Emilia vart lite kär. han var den enda som fick lyfta upp henne... o hon leta efter han så fort han försvann ur hennes synfält.

Kolla in deras rymd-matstol


15 sept:
Stranden även denna dag.



Varje dag bädda de vår säng så fint på hotellet... O alltid olika bäddningar med Emilias gossedjur..haha


Sista middagen ute i Turkiet...innan det bär hemåt.

Hotell-poolen från vår balkong kvällstid



16 december, sista dan i Turkiet:
I vattnet med sin morfar.

Glass-paus


Jag o Roger åker para-sailing

I havet igen


Hej då Alanya



Kl 03 på natten landa vi på Arlanda...
Ett av köpen i turkiet.. adidas-jacka o Diesel-jeans

Fint väder var det hemma i sverige i alla fall.. men lite småkallt



Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Så härlig resa :)

Hade glömt att ni överraskade dina föräldrar, gud så kul det måste varit :)

2009-12-22 @ 20:01:12
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: ullisar

nämen nämen nämen!!



jag har missat!! eller iaf inte fattat... du är gravid! eller kanske inte längre? :) det borde vara dags nu väl? om jag räknar rätt borde det vara ungefär nu (dvs du är ett par veckor före mig?)! jag tyckte mig se en liten mage på fotona från Gröna Lund, men det behövde ju faktiskt inte ha varit en bäbi... :D



oj så spännande, nu måste jag genast läsa vidare såklart!

2009-12-28 @ 03:17:56
URL: http://ullrika.se
Postat av: emelie

gud vad mysig eran resa så ut att vara ! Min familj ska till Alanya den 28 maj ! ... vi ska bo bredvid kleopatrastranden, var det höga vågor där? :)

2011-02-01 @ 12:33:30
URL: http://eemeliesplace.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0