November

Under tiden jag haft mitt blogg-uppehåll har magen hunnit växa massor.
Bild på magen när jag är i vecka 38.

haha...magen ser helt sjuk ut framifrån...
Har mått jättebra hela graviditeten... inga krämpor eller illamående eller något alls denna gång.
När jag vänta Emilia mådde jag illa under HELA graviditeten...dygnet runt.
Nu har jag mått bättre än när man inte är gravid... :)
Först på slutet jag börja få ordentligt ont i ryggen.... sista 3-4 veckorna...Stackars Roger fick massera min rygg så gott som dagligen...
Jobbade ganska länge den här graviditeten... slutade jobba när jag var i vecka 38... tisdagen 17 november var sista dan. Kom in den dan, o sa att nu orkar jag inte mer. Nu jobbar jag sista dan. O så blev det... :D
Var ju så sjukt trött på slutet.... det var det som gjorde att jag inte orka mer... Ville bara vara hemma o sova. hihi.

Nog om magen.... Emilia blev bortbjuden hem till lillasyrran (som flytta till egen lägenhet i september, skitsnyggt har hon hemma) för o baka pepparkakor.
Emilias första pepparkaksbak någonsin. :)
Hon var jätteduktig, blev lite avkapade ben på pepparkaksgubben o så, men då fick ju Hanna lite specialdesignade cookies..hihi...
Kolla in minen på bild 2... hon trycker håååårt på formen, så den ska gå igenom degen...hihi. Vi sa till henne o trycka hårt när hon trycker dit figurerna...o hon tog det verkligen på orden. :D




Emilia fick nån dille på o börja använda napp.
Hon har vägrat napp i alla 22 månader, men helt plötsligt skulle hon börja använda det.
Som tur var höll det sig i bara 2 dagar... hon lyssna när vi sa att det bara är bebisar som har sånt, inte stora flickor som Emilia. .)
Börjar få lite trångt här hemma, ligger grejer överallt.... Som tur är ska vi flytta den sista januari.
Vi har fått tag i en 4:a, längtar så till o flytta o få nytt..o framförallt större.


Somnar själv gör hon fortfarande på kvällarna.
Men ibland kan det ta upp till en timme innan hon somnar.. hon ligger o sjunger i mörkret o pratar med sina gossedjur.
Hon har alla möjliga roliga sov-stilar, när man går in för o bädda om henne..efter att det blivit tyst där inne. :)



Till min glädje har hon upptäckt Alfons Åberg.
Vill titta på alfons-filmerna på youtube dagligen.
De enda som gäller är "Raska på, Alfons Åberg", "Godnatt, Alfons Åberg" och "Odjuret". Alla andra är "tåkiga" som Emilia säger. :D
Förstod ni? (Tåkiga = Tråkiga).


Emilia läser saga för bam-bam o Godan (=Grodan).


E hon inte för söt i sina 2 tofsar... nu har hon fått så pass långt hår att man äntligen kan få upp 2 små tofsar. :)
Vi har varit hos hennes farmor o ätit middag.
Hon syns i mörkret i alla fall...haha

Kommentarer till mig
Postat av: ullisar

då fick vi se magen ordentligt! innan det var "försent" menar jag.



bilderna på hur hon somnat i sängen är underbara! jag kunde inte låta bli att skratta till, katten som sov i soffan bakom mig hoppade till - och jag blev uppmärksam på att hon låg där :) nu är hon matad och utsläppt, och jag ska läsa vidare i din hur-roliga-som-helst-att-snoka-i uppdatering!

2009-12-29 @ 23:38:46
URL: http://ullrika.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0