Första inskolningsdagen

Idag begav vi oss till vår förskola (Roger, jag o Emilia). vi ville vara med bägge två första dan... men sen blir det antingen jag eller Roger som går med Emilia. Jag på måndagar, tisdagar o onsdagar o så Roger på torsdagar o fredagar.
Fram till o med 23 april pågår inskolningen.


Bild från altanen... här rastar man barnen ute på altan, som en hund, när man inte själv orkar gå utanför dörren...haha
Bild från i måndags.

Klockan 830-930 var den timmen vi skulle vara där.
Det var en fröken som var med oss, och så skulle det vara 2 barn med sina föräldrar. Men en av dom dök aldrig upp.
Vi var inomhus idag... i lekrummet, där barnen fick krypa omkring o bekanta sig med rummet... o med fröken. Vi föräldrar satt i soffan i samma rum. Så ingen seperation ännu... :)
VAr bara vi där.. eftersom alla barnen alltid är ute på gården mellan 815-1015 varje dag oavsett väder.
Så det gick JÄTTEbra. Hon var glad, nyfiken, sprang runt överallt o utforskade varenda liten del...

Imorgon blir det ute på gården med alla andra barnen.
Så vi rekommenderades att klä oss varmt, både föräldrar och barn.
Men imorgon är det Roger som skolar in Emilia, o även på fredag.

För mig väntar jobbet... o inskolning först på måndag med Emilia.

Tur vi köpt regnkläder.... med tanke på hur mycket de är utomhus. :)
2 timmar på förmiddan o 2 timmar på eftermiddan.
Vad tycker ni om att barn är utomhus mycket på dagis, oavsett väder?

Är det Luva av?


...Eller luva på?


Själv tycker jag det är super! Riktigt bra!
Så luva på för mig. :)

Regnjacka från "Bubbel".
Regn-gallonisar från Lindex
Stövlar från Vincent Shoe.

Vi har även köpt ett par galonvantar från "Bubbel", svarta.
Och en svart mössa, som ska matcha röda overallen. :)
Men vi ska bestämma ikväll vilken vi behåller.
En svart från Lindex eller en svart från Polarn o Pyret...
Visar bilder senare ikväll för er...

Kommentarer till mig
Postat av: GABBAN

NEj men ååh vad söt! :)

2009-04-01 @ 16:18:01
URL: http://gabbaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken gullunge!! Så fin i sina nya regnkläder :)Hahaha va du var rolig med att det ska matcha overallen :)

Det kommer att gå så bra för henne på inskolningen och det kommer mest vara du som blir ledsen..hihihi

2009-04-01 @ 20:46:09
Postat av: ullisar

va fin hon är i sin hajjacka!



är det ett urochskurdagis hon är på? jag har för mig det? det finns nämligen ett uroskur i min stad som jag gärna haft EmmaLi på. men på det dagiset är dom ute ALLTID. hela dan! i stort sett.



på det dagis Maali går på nu istället är dom ute två gånger om dan. oavsett väder. typ. inte snöstorm och tjugo minus kanske. men annars så. det är ett så litet dagis (små lokaler) att de måste vara utomhus för att inte kidsen ska klättra på väggarna :)

2009-04-02 @ 18:41:24
URL: http://akirllu.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0