Vilket äckligt väder.....

...o så här ska det vara hela veckan.
Man blir ju verkligen pigg av sånt här... grått o kallt (11 grader). Hoppas bara man slipper regn....!!!! För det är värst!!!!
Vill inte ens gå utanför dörren!!!

Idag vaknade Emilia strax innan 7.
Ammade henne, o så gick vi upp.

Tupplur vid 9-10. O då passade jag också på o sova.. kändes som att man precis somnat, när hon vaknade....zzzznark....

Hon fick lunch vid 11, försökte med fasan spaghetti & köttfärssås... blääää tydligen. 4 skedar fick jag i henne. Försökte med skogsbärspuré som dessert men det var också blääää... 2 skedar av den.
Då gav jag henne lite havre- och äppelgröt (berättar mer om det i nästa inlägg).
Det åt hon däremot av. Så hon tog ca en halv tetra. O så massa vatten till dryck.


O bita i skeden är ett måste i någon av tuggorna.... man får ju inte missa att hon har så många tänder... ;)

Lekte lite, o jag plockade undan lite hemma också. Kändes så himla stökigt.... men nu är det fint igen! :)
Vid 2-tiden skulle jag ge Emilia banan.... hon var jättekinkig. Hungrig o trött verkade det som....
Vi satt i vardagsrummet i soffan. O så skulle jag bara gå bort i 2 sekunder o hämta en handduk som låg på andra soffan... illa, illa....

DUNS hörde jag bakom mig.
O där ligger Emilia med fötterna kvar i soffan o huvudet nere i golvet.....
Jag blir helt panikslagen, o Emilia skriker som besatt....

Men det gick bra. Hon fick ett litet rött märke i ögonbrynet (som säkert kommer bli ett blåmärke) o ett likadant i pannan.... stackarn!!! Usch, hade sån ångest...  har fortfarande lite ångest..

Så tänk på att barn är ruskigt snabba. Det räcker med 1-2 sekunder med ryggen åt deras håll.... för att en olycka ska ske!

En halv banan fick hon i sig i alla fall.. o sen gick jag o la henne. Men hon sov bara i ca 20 minuter.....

O nu ligger hon o leker på hallgolvet....

Ikväll ska vi iväg o storhandla för veckan.... varför är sånt så fruktansvärt tråkigt?????
Blir ingen träning idag.
Jag o Hanna har bokat onsdag som ben-dagen, och torsdag som arm- och mage-dagen. :)

Kommentarer till mig
Postat av: Anonym

ooh man blir ju så rädd! noah ramlade ur sängen en gång, fick sån adrenalinkick att jag inte kunde sova på flera timmar av rädsla ;p

så skönt hon inte skadade sig, sötnosen =) kram

2008-09-16 @ 21:24:22
Postat av: ME&MY

skönt att det gick bra, sånt händer ju tyvärr ibland =( hoppas det gick bra med storhandlingen, as tråkigt men sååå skönt när det väl är avklarat, visst?

2008-09-16 @ 21:55:48
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: sophie

hoppas det gick med bra Emilia! Jag tror dom fletsa barn ramlar ur sängen/soffan nån gång. Båda mina barn har ramlat ur min säng när dom var små. Men dom tål nog mer än man tror, men jag vet hur man känner sig, först panikslagen och sen ångest. Men du är inte ensam :)


Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0