Veckan som gått....

Känns som veckan bara rusat iväg...

Måndag:

Beger oss efter en seg förmiddag till öppna förskolan, så att vi är där lagom till sångstunden på eftermiddan.

Där stannar vi några timmar. Emilia trivs hur bra som helst, och visar de yngre barnen hur man leker med den stora knottriga bollen.
Är hemma till 16 och kommer på att idag måste jag äta innan Roger kommer hem.... så skynda, skynda med maten....
För kl.1815 ska vi vara på ett yoga-pass (och 10 min innan måste man senaste hämta ut biljetterna plus att jag måste åka iväg o plocka upp Hanna).
Yogan ger mig absolut ingenting. Visserligen är detta SatsYoga (en nybörjarkurs).... kanske därför. Ska ge det några chanser i alla fall.... så får man se om detta är något för oss.

Tisdag:

Regnar ute, så idag låser vi oss inne. Emilia blir lite småkinkig.... men antar att hon är uttråkad när vi bara är hemma. :)
Först blir man påtvingad att posa för mamma, o visa att byxorna kan matcha nånting trots den fula färgen.... ;)
haha.. man ser verkligen hur uttråkad hon e...


Sen e det dags för lite bergsklättring inomhus... klättrar på ALLT som bara går...


Detta ger några omatchande färger på huvudet (stackarn)... passar inte byxorna lika bra som bollen...


Fast klättra fortsätter man ändå, trots blåmärkena.... o humöret växlar fram o tillbaka.



Jag plockar undan lite hemma, kör några maskiner tvätt och dammsuger.
På kvällen åkte jag o Hanna till Sats o tränade rygg o axlar.

Onsdag:

Iväg till öppna förskolan... skynda, skynda, måste hinna till sångstunden kl.10.


Emilia älskar verkligen o vara på öppna förskolan. Fast första kvarten satt hon stilla o studerade allihop.
Måste ju se vad det är för filurer där....
Sen hittade man 2 kompisar som man kröp omkring me, och lekte med samma leksak... nä, det går ju inte o ha egna leksaker. Man måste ju kämpa om samma.... ;)
Försökte ge Emilia lite fruktpuré där också. Men hon ville inte alls. 2 skedar - sen var det tvärstopp! Blev tvärarg!!!

Sen var vi hemma hos mormor o Hanna. (Morfar var på jobbet).
Efter en stunds krypande på golvet fick hon komma upp o äta lite sen lunch med mig...
Hade köpt en barnmatsburk för 8-månaders... makaronigryta.
7-8 skedar tog hon i alla fall..... :)
Strax efter så åkte jag o Hanna o tränade ben på Sats.
Mamma ställde upp som barnvakt.
Så jag ammade Emilia så mamma slapp få en gnällig bebis. :)
O så drog vi iväg... ca 1420.
Mamma hade tagit med Emilia ut på promenad, o hon hade slocknat bara minuterna efter.... o sov en bra stund... sov till ca halv 5.


Emilia åt middag med oss. Fick makaronigrytan..
Nu åt hon 1/3 burk... blev ganska många skedar på det.. ca 12-15 st.
O så åt hon 2 majskrokar också. Plus några ml välling.
Avslutade med amning.
Idag somnade hon bra, behövde gå in till henne vid 3 tillfällen, sen sov hon som en stock.

Torsdag (idag):


Emilia vaknade en gång i natt, kl.3. O då ammade jag henne, o sen lyfte jag tillbaka henne till sängen. Hon slocknade som en klubbad säl. O sov till halv 8 imorse.

 Får se vad som händer idag... e så tråkigt väder idag me ju...
Kanske åker förbi jobbet idag... får se....
I såna fall är jag där lagom till lunch... o så stannar jag kvar i stan i såna fall o kommer tillbaka lagom till månadsmötet som börjar 16.

Emilia e nog nyfiken på vad som händer idag... eller???

Kommentarer till mig
Postat av: Anonym

Så söta bilder på dotterna..Nä man kan inte tycka om allt..ska testa den till helgen..allt bra med dig?

2008-09-11 @ 11:36:05
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du får ha en trevlig lunch o en skön torsdag.krammar

2008-09-11 @ 12:06:12
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: J U L i A

TACK, va glad jag blir! :D



Sötaste bilden du har på lillknodden, den ovanför när hon ahr gråaklänningen! GUD SÅ SÖT MIN!

2008-09-11 @ 12:29:21
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag trodde jag hade sett det mesta men......orangea byxor!!!!!!! Hahahahaha, vart fan har ni köpt dom nånstans? Det är det värsta jag sett. :-) Sorry, men måste vara ärlig. :-) Hon är jättesöt i dom fast hon ser ut som en morot o färgen är den värsta som finns. Tihi.



Kram till morotsbyxan

2008-09-11 @ 15:13:26

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0