På väg till öppna förskolan...

...ca 25 minuters gångpromenad. Med 10 minuter i uppförsbacke....  grym konditionsträning!!!
Varför denna uppförsbacke... för så fort man kommit upp, då är det nerförsbacke direkt...i 5 min (går fortare nerför, hihi).
Men vänta nu!
Jag ska se positivt på backen!
Grym rump- och benträning och kondition!!!!


Väl framme... lagom till sångstunden.
Efter sången fick hon leka av sig lite o med de andra bebisarna....


Undrar varför barn alltid ska leka med samma leksak? Det börjar alltid med att alla sitter för sig själva med sin egna leksak, för att sen sluta med att alla rycker o sliter i samma boll eller vad det nu kan vara....

Märks att Emilia verkligen tycker om att vara på öppna förskolan. Hon är alltid så glad när vi är där!
Här på fotot ser hon mest förvånad ut... "varför ropar du på mig för? Ser du inte att jag leker!!! Komma här o störa med kameran!"

Efter öppna förskolan så följde Hanna med hem till oss.
Åt lunch.. blodpudding...
..till o med Emilia fick en hel blodpudding o äta, som jag kokat några minuter i 1/4 dl bröstmjölk, o sen mosade jag blodpuddingen ihop med mjölken till en puré. O hon åt upp allt, med katrinplommonspuré som efterrätt.

Vi fikade med delicato-bollar o kanelbulle (eller finsk örfil rättare sagt...såna örfilar tar jag gärna emot, haha).. o Emila stod nedanför o tittade storögt på godsakerna o smackade med munnen.
Men icke! Inga sötsaker innan 1 års ålder!!!

Vi åt även middag med Hanna... fiskgratäng. Supergott!
Meningen var att vi skulle gå o träna allihop efteråt. Men vi fick inte ihop med barnvakt eller bil (vi hade kunnat gå bort o tränat seperat jag o Roger) men framförallt var Emilia rätt så kinkig.
Så det sprack!
Den enda trösten som hjälpte för Emilia var tutten.
Så Hanna fick gå o träna själv! Sorry, Hanna!!

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

You´ve got mail ;)

2008-10-08 @ 22:56:15
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det gör inget lola. Det blir inte alltid som man tänkt sig, tyvärr. Hoppas vi kan träna ihop imorrn (eller idag rättare sagt).

Tack för idag! Maten var supergod men godast var negerbollarna o "örfilarna". :-)

Massor av pussar o kramar till er

2008-10-09 @ 01:42:01
Postat av: ME&MY

Vilken härlig dag ni haft!

Finska örfilar? hihi, det ska jag använda =)

2008-10-09 @ 17:35:24
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0