Smyckeskurs

Kl.17 droppa alla in en efter en... 9 tjejer blev vi totalt.
Jag bjöd på tacopaj, kycklingpaj, sallad och baguette.
Hade även köpt lite läsk och rödvins-box. Blev en Roodeberg... som jag tyvärr inte kunde dricka eftersom jag fortfarande ammar Emilia. Fast en klunk tog jag. ;)

Klockan 1745 kom hon som skulle hålla i smyckeskursen... var riktigt kul.
Kursen höll på mellan 18-21... fast vi gick ca 10-15 minuter över tiden.
De flesta gjorde långa halsband som man kan vira runt halsen eller slå en knut på...
3 stycken som hann med att göra armband också... men jag var inte en av de 3...

Jag fick hoppa iväg i ca 20 min o amma Emilia också. Roger var kvar hemma med henne o de tittade på ishockeyn. :)

Detta var riktigt kul, så vi ska ha en fortsättningskurs också.

 

Som värdinna fick jag även ett set där jag kunde göra ett halsband och ett par örhängen. Allt som man behöver för att skapa dem ingick i setet, med stenar, wiretråden mm mm.

HÄr har vi mitt halsband....


..blev ingen nöjd med det...
Hade velat ha hela halsbandet som ni ser på den här bilden..ungefär så, men där stenarna blir större o större...

 
..men hon hade inte tillräckligt med såna stenar med sig... så det sprack!

Satte på två små gulliga metallhjärtan med text.
    

Blev en lyckad kväll i alla fall... vi hade grymt kul. :)
Några stannade kvar efteråt, o vindrickandet fortsatte sent in på natten. Klockan var två tror jag när sista gick.

Hittade kursen på den här hemsidan: www.parlsmycken.com
Hon som höll i kursen har en egen hemsida där man kan beställa stenar o sånt: www.foru.se

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0