Eurovision Song Contest - semifinal del 1


MIN FAVORIT - ARMENIEN


1. MONTENEGRO 3p.
Missade i början, eftersom jag kom hem från träningen (kört ben idag).
Helt okej låt, ganska soft...

2. ISRAEL 1p
Hihi...jag trodde det var en tjej som sjöng....tills jag tittade till på tv:n o då såg jag att det var en kille.

3. ESTLAND 1p
Vilket skämt! Varför vifta dansarna med finska flaggan???

4. MOLDAVIEN 0p.
Lyssnade i efterhand, missade pga jag var i köket o gjorde i ordning kvällsmål.
Men inget jag missade...hihi...
Bajs-bajs-bajs-låt!!!

5. SAN MARINO 1p
Ballader går inte hem hos mig.

6. BELGIEN 0p
Var är spyhinken??

7. AZERBAJDZJAN 4p.
Gillade den här låten... riktigt bra inledning med killen som börjar sjunga i falsett. Gillar när det är opera o rock som blandas. :)

8. SLOVENIEN 2p.
Kan inte bestämma mig om låten är bra eller dålig....ganska trallvänlig i alla fall..

9. NORGE 2p.
Samma sak här....Kan inte bestämma mig om låten är bra eller dålig....

10. POLEN 3p.
Vacker låt... men har lite svårt för ballader i schlager....
En barnförbjuden Linda Isaksson...såg ni inte likheten??

11. IRLAND 2p.
Är det ett skämt? Vart kommer alla muppar ifrån??
En muppet-show..... som sjunger? Why?
Dålig röst (är kanske meningen), bra musik, men det är det enda....Nä, inget som går hem hos mig... en riktig kalkon!! ;)

12. ANDORRA 2p.
Nej tack!
O så ser hon ut som en påfågel i sina kläder... kunde knappt koncentrera mig på hur låten gick pga utstyrseln..

13. BOSNIEN - HERCEGOVINA 1p.
Får mig att tänka på ett dårhus... med ett par som fastnat i barnstadiet. Han gick omkring som en apa, gjorde konstiga grimaser... vem har släppt dårarna lös?
Skulle hellre se några söta barn framföra den här låten.....då hade den blivit en 3:a istället.

14. ARMENIEN 5p.
Älskar den här låten!
Snygg klänning också - vill ha i alla möjliga färger!!! Älskar dessa 20-tals-klänningar!!
Kvällens absolut snyggaste outfit!!!
Bra rytm o sväng... ville "shake-some-ass" när jag hörde den här...spritter i hela mig... blir grymt glad av låten! Den här o Charlotte, ni kan dela på första platsen. :D
Men såg ni hockey-frillan på ena killen....haha....finns det dom som fortfarande har det..o framförallt unga killar???

15. HOLLAND 5p.
Så snygg klänning förutom den höga slitsen, tills några konstiga stay-ups, stövlar eller vad det nu var, kom fram. Men grymt bra låt.

16. FINLAND 2p.
Njaaaa... vet inte.. hårdrock på finska.... hihi...ingen bra mix.
O kan inte finnarna släppa det där med rock.. okej att det gick hem med monstren, men det var då!!!!
Byt genre!!!

17. RUMÄNIEN 1p.
Vilket omaka par.... han i kostym, o hon i jag-vet-inte-vad... någon konstig skinnklädsel... har de inte diskuterat klädvalet med varann....lite matchning vill jag ha....men hoppas slippa se dem i finalen pga.....
...Bajs-tråkig låt!

18. RYSSLAND 2p.
Barfota???? Vacker men tråkig låt!
O vad var meningen med att öppna skjortan... fiska fler röster??? Men med den barn-bringan, så får han nog inga extraröster. ;)

19. GREKLAND 3p.
Supersnygg tjej och klänning!!
Låten sisådär.... lite halv-tjatig... den började bra, men hennes röst var inte den bästa och låten var som sagt tjatig.

MIN ANDRA FAVORIT - HOLLAND

Så mina favoriter i den här semifinalen är Holland och Armenien.
Ser fram emot den andra semifinalen på torsdag kväll. Älskar såna här musik-tävlingar...
Är ingen schlager-tjej annars, bara när det går på TV. ;)

Kommentarer till mig
Postat av: Tess

hihi kommer ihåg förr i tiden, då satt jag och mina tjejkompisar och tittade på eurovision och gav alla låtarna poäng, bedömde utseende osv, helt galna :D



klänningen kommer från stylebystars.com!

kram

2008-05-21 @ 00:21:13
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Johanna&Mario

vår favvo är Spaniens :P

2008-05-21 @ 00:38:12
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godmorgon tjejen! Hoppas att du får en skön % bra start på dagen..JAg längtar efter bli mamam för det finns så många söta saker att köpa till de små liven,,kommer skämma bort den orentligt med alla sötnos saker....ska planera om några veckor ,,hoppas på resultat snabbt :) ha en skön dag..kram kram

2008-05-21 @ 08:35:25
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Lina

Kul med egen poängsättning :-)

2008-05-21 @ 09:49:18
URL: http://linaseto.blogg.se/
Postat av: linda

ryssland var ju snygg. ;-) Klagade inte på bringan(oki hårlöst ar ju inte det snyggaste), och ett + för isdansen bakom. :-D Men håller med om armenien annars.....

2008-05-21 @ 18:18:28

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0