Barnvagnsbio


Sponsorn Nestlé. Min vinstbiljett från Tumadre.

Igår, onsdag, var jag o Emilia på barnvagnsbio på Sergel.
Vann en biljett hos Tumadre, som jag även hade sällskap med på bion samt den andra biobiljett-vinnaren Helena.
O så självklart deras supersöta goingar till barn. :)

    
Antonio - Tumadres supersöta son


Melina - Helenas supersöta dotter

Bion började med ett föredrag av författarinnan Martina Haag, hon pratade om småbarnslivet.
Tyvärr hörde jag bara halvt som halvt, eftersom jag hade full sjå med Emilia (som krävde lite uppmärksamhet just då) och en massa barnskrik o barnjoller runtomkring.
Synd... hade velat lyssna vad hon prata om. :(
Hon har ju en behaglig röst att lyssna till.

Dock inte så bra bilder tagna med vår kamera...satt för långt ifrån..


Supersnygg klänning har hon.
Tycker Martina Haag är otroligt vacker också btw. :)

Sedan började filmen "Fool´s gold".


När man är på barnvagnsbio är ljudet rätt så lågt, och ljuset är dämpat.
Det fanns även skötbord längst fram, vid bioduken, om det skulle behövas.
Och så har de en paus mitt i filmen, så man kan mata sitt barn, byta blöja, eller vad man nu vill hitta på. :)


haha...hon blev nog lite överraskad av blixten... Var hon så inne i filmen?? ;P
Snygg dubbelhaka jag fick på bilden oxå...haha

I pausen gick vi o köpte lite fika. För mig blev det en fralla och smoothie... mums.


Melina o Antonio sitter o leker på golvet.


Helena och Teresa

Sedan tillbaka till bion igen, för att se andra halvan.
Emilia somnade i min famn, efter att hon fått mat, så nu kunde jag koncentrera mig till 100% på filmen.
I första halvan var hon vaken, men lugn, fast hon ville ändå ha uppmärksamhet o satt i min famn o prata.
Så då tittade jag på filmen lite halvdant.

När vi kom ut från bion, hade alla barn fått en varsin ballong, som låg så fint i barnvagnarna...hihi


På biosätena låg det även en goodie-bag till alla.
Kul överraskning, alltid kul med sånt tycker jag. ;)
O så bjöd de på cola light och mineralvatten, som fanns vid ingången till biosalongen.



I påsen låg det:
Drikki-mellanmål från 8 mån
Fruktmellanmål (4-pack) från 6mån
Plast-sked
Första året-tidning från "Vi föräldrar"
Säkerhetsrem till barnvagnen
Jättegullig gosse-nalle

Summa sumarum av dagen:
- Riktigt trevligt sällskap på bion. Kanontrevliga o supergoa var de.
- Perfekt med pausen och skötbord i biosalongen.
- Dämpad belysning på bion är också perfekt.
- Däremot tyckte jag att de kunde haft lite högre volym på bion. Men Emilia är van vid lite högre ljud, förstår att alla inte är det, och så var det svårt att höra vad de sa i filmen pga ljuden från alla barn. Gå inte på svensk film när det är barnvagnsbio..hihi.. ;)
- Goodie-bag... trendigt!! ;) Kul med gratisprylar.
- Filmen var rolig. En romantisk komedi med snygga huvudrolls-innehavare. Kan rekommendera den till andra... se den! ;)
- En riktigt rolig o lyckad dag med andra ord. :D

Om det blir barnvagnsbio fler gånger??.
Det är en kul grej o göra på dagtid, och en jättebra tanke bakom.
Skulle gärna gå fler gånger för att komma ut lite och träffa andra som går hemma med sina småttingar.
Fast samtidigt föredrar jag dvd-kväll eller bio utan barn... men barnvagnsbio är jättekul som omväxling.

Tack för en riktigt rolig bio-dag Tumadre och sponsorerna Nestlé. :)


Kommentarer till mig
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Vilka fina bilder du fick!

2008-05-15 @ 13:32:51
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Sofie

Låter himla mysigt tycker jag :)

2008-05-15 @ 19:02:42
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0