Älskar er, mami o papi



Hur ska jag någonsin kunna återgälda all den kärlek jag har fått av mina föräldrar?
Jag är så dålig på att visa min kärlek till dem, och säga det.
Händer då o då, men ändå alltförsällan.

Här är något jättefint skrivet, ett citat som jag hittade mitt i allt googlande:

"Långt upp i vuxen ålder sa jag en gång till min gamla mamma:
Hur ska jag någonsin kunna återgälda all den kärlek du givit mig?
Hon svarade, som den självklaraste sak i världen: "Den kärleken ska du inte ge till mig - den ska du ge till dina barn!
Det handlar alltså om en kärlekens stafett, där föräldrakärleken hela tiden ska föras vidare till nästa generation."

Detta innebär dock inte att jag ska sluta visa min kärlek till er, mami o papi.
Och Emilia, hon kan inte påstå att kärleken inte finns. Visar o säger tusen gånger dagligen.... minst! ;)


Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0