Lördag och söndag

LÖRDAG:
I lördags blev kvällen inställd hos Putte & Åsa.
Istället kom Tomas hem till oss och så åt vi god mat och tittade på melodifestivalen.

Det blev grillad marinerad kyckling, grönpepparsås och sen körde vi potatis, morötter, palsternacka, röd paprika och purjolök i ugn (som vi sen blandar i ruccola när man tar ut den ur ugnen).
Supergott! :-)
O framför dumburken blev det massa godis,  hade plockat massvis med dragé-påskägg, som jag älskar... favoritgodis just nu.... speciellt de med kolasmak (bruna). O så självklart påskmust. ;-)

O rätt låt vann i melodifestivalen tycker jag!
Jag tycker ju att bröderna Rognedal var bra me, men det är inte nåt som jag tror har någon chans i schlager. Bara min musiksmak...
Så helt rätt att Charlotte vann, jag tror på henne!! Det här kan vi klara av, om inte någon vinst så åtminstone top 5.

SÖNDAG:
Rogers kompis Perra kom hem till oss, han hade köpt med sig en stooor jättegosig isbjörn till Emilia. 
 Sen kidnappade jag Emilia vid ett-tiden och åkte hem till Sara. Hade redan bestämt det förra helgen att vi skulle dit....
Även hon hade köpt ett litet gosedjur. En blandning av giraff, älg, kossa, vet inte vad den föreställer, men jag kallar den giraffen. supermysig, så den ska jag försöka få till Emilias snutte-gossedjur. Perfekt när hon är så liten, isbjörnen är lite för stor än så länge. Är nästan lika stor som henne ju...hihi..
Sen får Emilia döpa giraffen till vad hon vill sen när  hon kan prata. :-)
O så fick hon även lejon-tofflor. Tycker det är lite roligt att hon hade köpt just lejon-tofflor, eftersom jag kallar Emilia för mitt lilla lejon. Hon har så roliga morr-ljud för sig ibland. hihi..

Här ser ni de två gosedjuren hon fick plus de coola lejon-tofflorna.

image91



Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Lejontofflorna är helt underbart söta ju!! :)

Glad Påsk!
Många kramar

2008-03-20 @ 14:17:14
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0